18 november - väntar & väntar

Idag är det 18e november, 2 dagar kvar tills bebisen är beräknad. Även om det nu inte säger så mycket. Det är väl 5% av alla barn som föds på bf tror jag.
Vår bebis verkar inte ha bråttom ut iallafall. Jag går här hemma och vankar och längtar tills allt drar igång. Igår fick min "gravidkompanjon" sin son. Hon var beräknad 1 vecka efter mig och jag är så avis! Fast såklart jätteglad för hennes skull! Jättefin liten kille har hon och hennes sambo fått! Så nu vill jag ha ut vår lilla krabat också. <3 Vore ju skoj att mötas upp på BB liksom. ;)
 
Men i skrivande stund känns det som om bebisen kommer stanna i magen fram till midsommar eller något. Vi trodde ju att något var igång i lördags em, men det klingade av. Sen dess har jag bara haft lite molande mensvärk och tryck nedåt. Kissar var 20e minut eller något och är så himla trött. Ingen aptit har jag heller. Men bebisen vill nog stanna ett tag till som det känns nu. Men det är ju härligt att gå runt som en svullen flodhäst så varför inte..
 
Jaja den kommer väl vad det lider. Jag hade inte heller vilja födas ut i det här mörka och trista höstrusket som är nu. Man blir ju helt knäpp av att det knappt blir ljust om dagarna! Jag verkligen längtar efter kyla, is och snö så allt det grådassiga försvinner. Hellre -10 & snö än det här!
 
För övrigt är det bra med mig & övriga familjen.
Casper har haft feber ett par dagar men är mycket bättre idag. Igår åt han nästan ingenting men idag ville han faktiskt ha lite frukost. Igår hade vi en riktig sjukdag och låg i sängen heeeela dagen och såg på film (när han inte sov då) Idag är det lite mer fart på honom. hehe.
 
Nej håll tummarna för att bebisen vill titta ut nu, så nyfikna på vad det är för krabat där inne!
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0