7 December

Godmorgon bloggen.
Idag har vi vaknat till ett något stillsammare väder än igår. Vinden har lagt sig och lämnat efter sig ett vitt och gnistrande vinterlandskap. Mycket vackert. :)
Efter en sovmorgon har jag och Casper myst vid tvn hela morgonen. Nu är vi såklart uppe. Pappa Glenn jobbar och hade mycket att göra idag så han blir nog sen. Jag som bakat scones till oss. Jag och Casper fick mumsa i oss det själva med andra ord.
I vilket fall som helst är det skönt med helg. Om vädret håller i sig så ska vi åka hem till sänna imorgon och fira systersonen som fyller 5år. Jag längtar så efter allihopa så jag hoppas det blir av!
 
Något som inte blev av idag därimot var kaninutställningen i Örebro som jag laddat för sen i våras typ. Det är ett kvalster som härjar bland oss kaninuppfödare just nu och det är många som blivit smittade. Då jag än så länge klarat mig vågade jag inte chansa. Det är både dyrt och tidskrävande att bli av med skiten så ja.. det var det utställningssäsongen det. Så himla trist. Hade verkligen sett fram emot det och jag behövde få dem bedömda. :( Jaja, det är som det är och det löser sig säkert på något sätt i vår.
Istället ska kaninerna förhoppningvis få komma ut och skutta i nysnö idag. Så länge det inte blåser nordanvind.
 
Något annat som slukar mycket energi just nu är smällen vi grisproducenter åter igen råkat ut för. Något de flesta säkert inte undgått då svt visat härliga bilder som DRA & djurens rätt visat. Jag har själv inte tittat på dem så noga. Jag vet vad de visar och hur jävla negativt vridet det är. :( Det är inte kul att bli kallad djurplågare och bli jämförd med monster som hitler. Dock vet jag ju att saker de skriver inte är sant. Men det är svårt att prata för döva öron.
Ni som vill få mer inblick i den svenska grisproduktionen kan gå med i en nystartad sida på facebook. Sök bara på Mitt Liv Som Svensk Gris. Där har några tjejer och deras chef valt att vida upp deras gård samt sprida fakta, svara på frågor osv. De döljer inget. Jättebra tycker jag. Rekomenderas!
 
Kalla mig barnslig, men nu ska jag titta på dagens avsnitt av julkalndern. Så rolig iår! ;)
Ha det gott!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefina bilder Emma. Hoppas vi ses imorgon.

Svar: Tack mamma!
nikoba.blogg.se

2013-12-07 * 13:18:27
Postat av: Josefine

Vad glad jag blir att de börjat trilla in lite inlägg här igen! En av mina favorit bloggar ju! :) superfina bilder, din son är så söt!

Svar: Tack! Vad kul att höra att det finns någon som fortfarande kikar in. :) Börjar tycka det är roligt att blogga igen!Inte bara min unge som är söt du. ;) Dina tjejer är ju bedårande. :') <3
nikoba.blogg.se

2013-12-07 * 21:18:33
URL: http://www.idalisbethjosefine.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0