27 april - här är jag

Ja detta med bloggande är verkligen något som vandrat vidare i mitt liv. Känns både skönt och trist. Men utan lovord och krav kanske jag tar upp det så småningom igen. Kommer säkert sitta och sura på mig själv många gånger att jag inte skrev om stora händelser i vårat liv. Det är så många detaljer som går förlorade i minnet tyvärr.
Men nu ska jag sluta tjata om mitt "icke-bloggande", antingen kommer bloggen åter blomma eller förbli en minnesfylld del i mitt liv. :) Den som lever får se, och det är precis vad jag gör. LEVER!
 
Jag är just nu i ett sånt där skönt flyt i livet. Jag är så nöjd och lycklig i min tillvaro att det nästintill låter barnsligt. Men det är så det känns. Älskar familjelivet tillsammans med mina älskade, älskade killar.
Såklart är tillvaron fylld med lite missöden också.. som att jag blev påbackad rejält här för några veckor sen. Vilket gjort mig skakis att köra bil. Men det blir bättre och bättre. :)
 
Casper fortsätter att utvecklas dag för dag. Sen han började på dagis har han verkligen tagit stora steg framåt och han har börjat prata! Inte meningar, men han kan ganska många ord nu. Iallafall tycker mitt mammahjärta det. hihi Men ord som katt, vovve, mjao, pippi, tack, hej, hallå, tittut, bu, bä, mamma, pappa, kisse sitter ritkigt bra nu. :D Bara intresset att vilja härmas gör mig så stolt. Det märks också hur mycket han förstår nu när man tex säger "ska vi gå och borsta tänderna", ja då lägger han ifrån sig nappen, går till badrummet, tänder lampan, klättrar upp på toan och sätter sig och gapar. :) Så häftigt att se hur mycket de snappar upp!
 
Men han har ett JÄVLA humör våran son. Herregud vilka diskutioner det kan bli. När Casper blir arg eskalerar det lätt till hysteriska utbrott. Inte kul.. Då slänger han sig med huvudet i golvet, gallskriker tills luften tar slut och blir totalt okontrollerbar. Suck.. sen helt plötsligt tar han tagi napp, snutte och ska upp i knät för att bli tröstad. Jag har fått höra att trots inte kommer före 2års ålder eller vad det var. JAG VILL INTE ens veta hur hans trots kommer bli om detta inte är trots?! Herregud.. haha Dessutom magvägrar han lagad mat mer eller mindre. På dagis äter han väl lite, men inte hemma. Han lever på mackor, gröt, frukt och fil. ;)
Men jag älskar min lilla gullunge ändå, det är ju bra att han vet vad han vill här i livet. ♥
 
På dagis går det jättebra och jag tror han trivs. Får bara rapporter om att han är glad och lekfull om dagarna. (När han får som han vill såklart) ;)
Han har fått 15 tänder nu och ska snart få 18mån-kontroll. Vad tiden går! Vart tog min lilla bebis vägen? hihi
På tal om bebis är jag så grymt bebissugen, alla går med magen i vädret! Tror jag känner till över 10st nu som ska ha barn under 2013.. >.< Vi ska vänta, men oj vad jag längtar alltså!
 
Hm.. jag känner på mig att detta blir en långt inlägg. Sorry. haha Ni kanske inte ens orkar läsa. Jaja jag skriver ändå.
Glenn mår också bra för övrigt. Han går och väntar på att vårbruket ska rulla igång. Det är ju verkligen en seg vår iår! Han fyllde 29år i onsdags och fick en biljett till Gyllene Tider i sommar tillsammans med sin brorsa. :)
 
Glenn och jag har så mycket drömmar och planer. Vi vill ju bygga en egen grisbesättning. Kravgrisar. Hoppas drömmen kan slå in. :) Grisarna är väl främst min önskan, men Glenn verkar på. hehe. Egen gård vill vi ju ha iallafall. Vore ju dumt att inte ta tillvara på att båda faktiskt är lantbrukare och VILL ha eget. Right?
Så vill jag utveckla ett mer självförsörjande boende. Typ föda upp höns, slaktkaniner, gris, ko osv för hushållsbruk. Mm.. *drömma*
 
Ja när vi ändå är inne på djur kan jag ju meddela att jag äntligen fått en medarbetar på jobbet. Det har verkligen lättat upp allting! Haft en riktigt down-period nu då jag varit stressad och inte fått till saker och ting. Men nu är vi på gång! Härligt!
 
På hemmafronten händer det också grejer. Med kaninerna menar jag då. Imorgon hämtar jag hem kanin nr2 till kaninuppfödningen. En dräktig hona från västerås. Ev. en hane också. :) Tosca ska dessutom med till uppfödaren och bli parad hon med.
En stor fackbur är inhandlad och fler är på g. :) Så spännande! Har fått mitt uppfödarnummer dessutom. Broby Kanin kommer jag heta.
 
Men ja, det var väl lite smått och gott från mig. Var kul det vara att få skriva lite. Faktiskt. Nu ska jag ut i trädgården och rensa rabatter, städa hos kaninerna och busa med min unge. Glenn kommer väl snart hem från jobbet dessutom.
 
Ha det gott allesammans, Emma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Mys låter det som!!

Längtar tills kaninerna kommer, vill se bilder på dom :D :D

2013-04-27 * 10:07:35
URL: http://erikashundliv.blogg.se
Postat av: Suzzie

Låter underbart, hoppas dina drömmar uppfylls :)

2013-04-27 * 13:06:07
Postat av: Victoria

Kul med ett inlägg och spännande drömmar :)

2013-04-28 * 00:48:14
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & August

Kul att du skrivit! Vilka härliga drömmar du delar med dig av! Tror absolut att det är drömmar som ni kan förverkliga, allt har sin tid bara ;) Även om man oftast vill ha allt på en gång, hehe. Riktigt mysigt att läsa och ta del av andras drömmar. Det där med egen gård vill jag också, fast inte så stort som du vill ha då. Men ett stall och häst vill jag ha i alla fall :)

2013-05-12 * 11:09:13
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: Maria

Hej där! Var länge sen jag läste din blogg! Fy mig får sköta mig:-P vad kul att få läsa om caspers utveckling :-)

Hoppas han blir feberfri snart!

2013-05-31 * 09:24:13
URL: http://MariaSofiaKarlsson.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0