Älgar i kylan

Godmorgon. Grattis till alla som fick sovmorgon. Det fick inte jag. Casper som vanligtvis sover till åtta vaknade idag klockan sju bara för den där jäkla vintertiden. ;) haha..
 
Vaknat till sisodär -6° och ett frostigt landskap. Sett på fejjan att många haft ännu kallare. Vad har ni för temp där ni bor?
Utanför i trädgården har vi haft älgar på besök. Räknat till sju stycken legor där de sovit inatt antagligen. Har dock svprt att tro att det skulle ha rört sig om hela fem älgar. haha Nej det är nog två stycken som ätit äpplen och sovit om vartannat. Fullt med spår överallt iallafall. ;)
 
Jag som vaknade till vid gryningen imorse, jag skulle såklart ha kikat ut! De brukar ge sig iväg då ungefär. Vill ju se dem!
 
Men men, nu ska jag och Casper busa lite innan pappa Glenn kommer hem. Han har grishelg nämligen.
Ha det gott!
 

Kommentarer
Postat av: julle

Det var minus 7 vid halv 8 tiden här, så det måste ha varit ganska kallt i natt! Brr Snacka om vintertid :S Barnet sov ända till klockan 7 här för en gångs skull, så hade det inte varit vintertid hade han ju sovit till 8 :P

Svar: Ja burr!
Jäkla vintertid alltså. ;)
nikoba.blogg.se

2012-10-28 * 08:40:26
URL: http://jullets.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag bor utanför Torsby i norra värmland, här var det -10 grader imorse. Friskt och skönt ;)

Svar: Burr alltså! haha Fast jag gillar kyla också, men ska bara bli lite van. Sen behöver dne ju inte komma så tidigt som i okt. ;)
nikoba.blogg.se

2012-10-28 * 09:51:13
Postat av: Alexandra

igår natt var det -9 hos oss i södra småland! Tycker kylan kommit lite väl tidigt iår!? jag fick sovmorgon till halv nio av min flicka! ;)

Svar: burr!! Ja jisses vad tidigt den kommit, men jag tror det ska bli varmare igen nu i veckan.

Lyllos!
nikoba.blogg.se

2012-10-28 * 12:54:59


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0