Sämsta matten

Är jag världens sämsta matte om jag säljer Lillan för att göra plats åt ännu en kaninunge? Lillan & jag har ändå inte direkt någon kontakt. Hon kom ju in i mitt liv av en slump och passade som sällskap åt Stampe. Låter taskigt, men så var det. Jag tycker om henne, men mer än så är det inte. Låter kanske knäppt men det finns tillomed kaniner man inte "klickar" med som man brukar säga.

Jag känner att jag hellre vill satsa på en renrasig & felfri kaninunge som jag kan ta unger på så småningom, eftersom det nu visade sig att Saga hade bettfel och inte ska gå i avel.
Både Stanpe & Saga är kaniner som söker kontakt. De kommer fram för mys & kel, men det gör inte Lillan. Inte med mig iallafall. Dessutom fått en hel drös med fina erbjudanden om nya hem till henne. Bland annat en familj med fyra barn 7-12år som har en kanin som vill ha sällskap. Då skulle hon få bo som hon gör nu. I utebur med tillhörande rasthage. Vilket är mitt största krav tillsammans med att hon får bo med en kompis.
Men jag vet inte.. det går emot att sälja ett av mina djur..

Bomba mig inte med elaka kommentarer nu tack, men tar gärna emot lite råd.
Bloggar om dagen imorgon. Orkar inte nu. Godnatt! ♥


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Man ska ju alltid se till djurets bästa! Inte bry sig om vad andra tycker o tänker, utan det som känns bäst! Visst hon har det så bra som en kanin kan ha det hos dig men hon kanske kommer ha det ännu bättre hos barnfamiljen? Gör de som känns bäst för dig o vad nu tror e bäst för Lillan, o känn ingen skuld! :-)

2012-05-22 * 01:39:03
Postat av: LInda

Sälj henne på en gång tycker jag! Det skulle jag gjort om jag satt i sitsen du beskriver :) tänk vad kul att få hem en bebiiis!! Lillan kommer ju garanterat fÅ det jättebra :)

2012-05-22 * 07:51:56
URL: http://luckylady.se
Postat av: Erika

Håller med ovanstående.

Lillan kommer ju få det bra och du är inte alls en dålig människa för att du tänker så. Om ni inte har "klickat", så förstår jag dig fullt ut.

Känner samma sak med råttflickorna, har inte klickat med dom, vilket känns jättetrist.

Nej, bry dig inte om vad andra tycker och tänker, du gör rätt :)

2012-05-22 * 16:34:05
URL: http://erikashundliv.blogg.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0