Egentligen 15 maj

Ja igår blev det inget bloggande som ni säkert märkte. Jag var helt död o skallen när jag kom hem efter jobbet. Hjärnan kokar liksom över av alla infomation när man kommer sådär och ska komma ihåg allt. ;) Haha, men det är så otroligt roligt ändå. Jag tycker det var mycket givande igår dessutom. Vi pratade som vanligt om status i besättningen osv, men också om framtiden. ÄNTLIGEN.. som jag har väntat på något litet svar om hur allt ska bli när jag återvänder i höst. Känns som en stor sten lättat från hjärtat. Nu är jag övertygad om att det kommer bli hur bra som helst. :) Jag fick dessutom pussa på nyfödingar också. En sugga började grisa när Linda & Anders snacka så jag pyssla lite med dem. Några låg på splaten och var lite frusna och en annan hade virrat bort sig från spenarna så hjäpte henne rätt. hihi Mys!
Efter allt prat var det ju meningen att jag & Linda skulle fotografera oss och stallarna, men då ljuset blivit dåligt redan så struntade vi i det. Jag gick runt och fotade på gården bara, sen klättrade vi upp i den nybyggda torksilosen. Hua vad höjdrädd jag blivit alltså! Upp går bra, men ned.. gaaw spände mig så mycket att jag har träningsvärk (!!) idag. Efteråt var vi allmänt flummiga och fotade massa roliga bilder på varandra. Dock de flesta med Lindas kamera, så med lite tjat kanske jag kan få några och lägga upp här. ;) höhö

TUSEN TACK tilla min mamma & pappa som var barnvakt igår. ♥ Fantastiskt att det gixk så bra! :)

Himmel vad mycket jag skriver. haha
När jag kom hem ( runt åtta) så släppte jag ut SAGA till de andra så hon fick sträcka på benen. Hon verkat ha klarat sig bra efter otäckheterna härom dagen. Någon som vill veta vad som hände?
När jag kom in möttes jag av mina saknade älsklingspojkar som hade lagat mat. ♥ Medan vi åt fick även Casper smaka. Spegetti & köttfärssås. Det tyckte Casper var gott, men den jag köpte på burk ratade han flitigt. Haha.. Tror han vill att det ska smaka lite om maten. ;)
Sen gjorde vi oss iordning och gick och la oss typ kvart över tio och titta på film.

Ja det var min dag. ;) Cred till den som orkade läsa. Haha..


Kommentarer
Postat av: Mum

Egentligen !!!

2012-05-16 * 13:33:30
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar; Jaja mamma, sorry. ;) Jag ber om ursäkt för min dåliga svenska. haha

2012-05-16 * 13:38:14
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Klart man orkar läsa :) Vad spännande att börja jobba till hösten igen, jag trodde det var nästa höst du skulle börja igen! :O Men ok, då ska Glenn vara hemma med honom till..? Typ januari? Eller när (om ni har det) har ni tänkt skola in Casper på förskola?



Sv: Ne, det fölet som brorsan ville ge mig var ett quarterföl med samma pappa som hans föl (som är beräknad att födas nu i maj) och quarters är väldigt fina och bra att både köra och rida, så vi får väl se. De är ju väldigt lagom stora tycker jag. Inte så höga i manken, men väldigt fint musklade och så ;)

2012-05-16 * 14:46:57
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Erika

Skönt att det är bra med Saga nu :)

2012-05-16 * 14:58:05
URL: http://erikashundliv.blogg.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0