Första Maj

Nu är det maj månad. Min favoritmånad. :) Älskar hur allt det gröna exploderar och solen börjar värma. Nackdelen är väl att även vårbruket brukar pågå under denna underbara tid. I år kommer det inte igång förens nu. Det innebär att Glenn jobbar 12h-pass var dag. Usch får nästan tårar i ögonen när jag tänker på det. Saknar honom så mycket. Förre året gick det ju bra när man sjäkv jobbade. Då gick ju iallafall 8-9h fort. :( Stackars Casper kommer ju inte se sin pappa något jue. Men så är det att  vara bönder. Bara att bita ihop!

Valborg igår spenderades som sagt i Hammar. Innan majbrasan var vi hemma hos mamma & pappa och åt tacopaj. Hur god som helst!
Vid brasen senare träffade en massa trevligt folk och åt grillad korv. Det hör ju liksom till valborg. ;) Casper höll sig vaken en stund men somnade sen i vagnen och sov hela kvällen sedan. Sov även hela vägen hem i bilen ocg tvärslokande efter att fått på sig pyamas här hemma. Hihi trött av alla intryck tro? ♥

På tal om pyamas! Jag måste köpa några nya till Casper. Han har EN som är okej nu, alla de andra spänner som fan överallt. Två av dem får jag knappt på vid benen längre. Några tips på vart man kan skicka efter fina pyamaser till rimliga priser? Kikat på kappahl men där var det väldigt slutsålt på allt i webbbutiken tyvärr.

Ja nu ska jag slänga i mig lite frukost. Casper har nyss avslutat sin morgonvälling. Åt upp allt själv nästan. :) Alltså han höll i flaskan. Duktiga han!

Sen får vi se vad dagen har att erbjuda.


Kommentarer
Postat av: Linda -mamma till ante

känner igen det där med att casper inte kommer få se sin papppa mycket, Tim kör bärgare och när han går på morgonen sover ante och när kan kommer hem sover han ofta, han brukar iaf ligga i sängen, ibland har han inte hunnit somna så då kan han gosa lite med ante.

Jätte trist är det, han har en tid han ska sluta men han får jämt jobba över:( igår Valborg skulle vi bort men van fick jobba, han stanna till så vi såg brasan vid slottet, idag skulle han va ledig men är iväg och jobbar nu:(

2012-05-01 * 11:40:31
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar; Skittrist. :(

2012-05-01 * 12:13:41
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag anade att du skulle lägga upp ett foto på en eld ;) fint!

2012-05-01 * 13:51:27
URL: http://vixxxxi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår dig till fullo med vårbruk.. Det suger verkligen.. :/

2012-05-01 * 17:03:23
Postat av: Erika

Det är min kommentar ovanför, glömde bara skriva vem jag var :P

2012-05-01 * 17:04:06
URL: http://erikashundliv.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0