Bus & Halland

Nej nu var jag elak. Så lätt överger jag inte min blogg. ;) Hihi förlåt! Hade väldigt tråkigt i bilen hem igår och bestämd emig för att vara lite busig. Höhö.
Men nej jag ska inte sluta blogga. Det är alldeles för kul för att jag ska vilja sluta!

Jaha, som sagt igår kom vi hem från Halland där vi haft en jättemysig helg som vanligt. Casper har visat sig från sin absolut bästa sida. Han har varit så duktig vad vi än har gjort. Med tanke på hur han var innan tanden sprack fram så är han en helt annan bebis nu.

Vad har vi gjort i Halland då? Ja förutom att umgås med svärmor, hjälpt henne med ved osv, så har vi hälsat på Glenns morfar där vi satt och fika halva lördagseftermiddagen. Där visade han att en familj med talgoxar byggt bo i en gammal vattenpump. Ni vet en såndär man drar i en spak upp och ned. Hihi tror ni föräldrarna var upprörda på mig när jag försökte fota? ;)
På kvällen sen var vi till farbror Jonas och grillade tillsammans med farbror Benny & Anna. Vi satt ute i Jonas uterum och mös långt inpå kvällen. Supertrevligt! Casper var väligt fascinerad av att kunna se ut men inte ta sig dit. (glasrutor) Låg och banka och slog på rutan med en träslev. ;) Hihi

På söndagen, igår alltså, så var vi bara hemma hos svärmor och mådde bra. Glenn servade gräsklipparen och hade på gödning på jordgubbarna. Åh vad jag längtar till jordgubbssäsongen!!
Runt halv fyra rullade vi hemåt mot Närke igen. Jag somnade och sov ända till Jönköping. Varit sååååå trött i helgen! Luftombytet kanske?
Stannade till i Sänna och hälsade på mamma, pappa och bror som tagit hand om kaninerna i helgen. De hade fått dagsfångad strömming av några bekanta som de stekt precis när vi kom. Det är så sjuuuuukt gott. Fick hem lite så det ska vi äta ikväll med hemlagat mos. Mums! Någon mer som äter det?

Vi kom hem runt halv elva och fixade med allt. Packade upp osv innan vi gick och la oss med en väldigt trött unge som somnade gott i sin säng. ;) hihi
På vägen hem åkte vi över åmmeberg. Där sprang ett rådjur över vägen och lämnade kvar ett litet förvirrat kid på potatisfältet intill vägen. Jag var bara tvungen att stanna till och fota lite försiktigt. Så söt! När vi stannade la h*n sig ned mellan raderna och var blickstilla i hopp om att mamma skulle komma tillbaka. ;) Mamma rådjur stod inne i skogen och tittade på oss när vi rullade vidare 2min senare och sprang garanterat tillbaka när vi var runt krönet.

Idag ska jag & Casper ta det lungt. Varva ned lite efter helgen bara. Sen i eftermiddag ska vi åka till IKEA och köpa barngrindar. Nu när han kryper mer än bra så är det dags att börja säkra hemmet.
Dessutom måste vi köpa ny bilbarnstol.. hans huvud är alldeles strax över kanten på den befintliga vi har nu så nu måste vi ta tag i det här.

Just i skrivande stund sover Casper. Jag ska kika runt och läsa lite bloggar som säkerligen uppdaterats under
helgen och sen ska jag laga lunch till min älskade sambo. ♥
Stavfel får ni stå ut med, för jag orkar inte läsa igenom vad jag skrivit. ;)
På bilderna ser ni allt från en glad Casper, svärmors katt Måns, älskling som pumpar vårat däck till svärmors fina trädgård, grillkvällen och fågelungarna.


Kommentarer
Postat av: Teja

Visste att du hade något bus för dig, satt bara & vänta på att du skulle skriva igen ;) Haha Trodde du mena först att kaninerna fått strömming, tänkte..du vet ju djur ganska bra så dom kanske äter det. Sen läste jag det några gånger, tror att de var din familj som åt det ;p haha. Det är sjukt gott!! Med dillmos till, yummie! Såg två kid här om agen, dom är så sjukt söta....!

2012-06-11 * 12:02:03
URL: http://teja.blogg.se/
Postat av: Josse

TUR FÖR DIG!! ;) haha.. en av mina favo bloggar att läsa kan ju inte bara läggas ner :P haha.

2012-06-11 * 13:30:48
URL: http://www.josefinezatterberg.blogspot.com
Postat av: Jonas Andersen

Trevligt att umgås med er igen, måste vi göra om snart :) men inte för jag vill klaga men jag vill faktiskt bli titulerad Farbror haha ;)

Kram/Jonas

2012-06-11 * 13:48:51
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar Jonas: Oj sorry! Har ändrat nu. ;)

2012-06-11 * 14:07:46
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0