Då blivande grisskötare

Härom dagen satt jag och rotade efter en bild på min bilddagbok. Jag var ju väldigt aktiv där förut innan jag började blogga här. Bilddagboken, eller dayviews som det numera heter är en community där man lägger upp främst bilder. Nikoba heter jag där för er som vill kika. Finns huuuuuur mycket bilder som helst. :)
 
Jaja jag satt och bläddrade bland mina bilder där som sagt och fann detta inlägg från när jag var och hälsade på en grisgård för första gången i en kurs vi hade på gymnasiet. Inte kunde jag då ana att jag skulle sluta som heltidsanställd smågrisskötare och vara tokfrälst i yrket? Tänk vart livet för än. Underbart!
 
Såhär skrev jag; (Snacka om att man mognat i sitt skrivande..haha)
 
Svinbesök + min 9.000e bild :D idag har ämma vart med en grupp från klassen på svinbesök. ingår i kursen Lantbruksdjur och just nu står svin på schemat. va första besöket för mig och det va faktiskt helt okej . :) inte lika rädd för stora suggor längre iaf xD haha att min nästa sen är helt avdomnad är en helt annan sak* x) vad vi fick göra? ja typ raka skit, gå runt o kolla, lyssna på majsan (vår lärare), dra ut en död gris, hittade en död sugga, o sen det till spännade :O:O OMG jag har kastrerat idag! o inte en utan TVÅ små söta saker ! usch va de skrek ;___; det va faktiskt en av de mest läskiga och nervösa saker jag gjort tror ja :O:O stod o skaka som en jävla tok xD haha men riktigt stol att jag gjorde det ! ^___^ sen våga ja mig på att spruta några små sötnosar oxå ^^ skulle ha sin andra kur av Järn idag :] det va inte fullt så läskigt efter några gånger :D va duktiga ni va om ni nu orka läsa ;) btw är bilden hämtad på google, ville inte ha med kalle idag (A)"
 
Haha ja herregud alltså. Tänk vad grön man var. Nu har man ju kastrerat otaliga smågrisar och sprutat ännu fler. ;) Bilden här nedan är inte från samma tillfälle som detta inlägg skrevs utan den är tagen på ett annat besök på en suggring här i närheten, men under samma kurs. Tre av oss på bilden arbetar idag som grisskötare. Lite kul tycker jag!
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, ja det var skillnad det ;)

Svar: Ja verkligen. ;)
nikoba.blogg.se

2012-06-20 * 17:32:18
URL: http://erikashundliv.blogg.com
Postat av: Teja

Haha, du har verkligen utvecklat din skrivstil från då! Nu har du en välskriven blogg :) Skulle ha kopierat när jag skrev dagbok på lunarstorm, när jag var ca 13 år, herregud säger jag bara. Kom ihåg att du kalla dig för Ämma också :P Kul när man ser tilbaka sådär ^^

Svar: Haha det känns skönt att höra att man gjort det. För det där var illa!Ja jisses, Ämma ja. Det var ett tag sen. *s*
nikoba.blogg.se

2012-06-20 * 20:00:38
URL: http://teja.blogg.se
Postat av: Jossie

Haha! Roligt att gå tillbaka o kolla där inne. Kan sakna bilddagboken ibland, synd att man la ner det på ett sätt :p Men funkar Instagram på typ liknande sätt eller? Och just ja, hade glömt bort att du alltid skrev Ämma :p

Svar: Jo jag håller med. Ett enkelt sätt att visa upp mycket bilder liksom.Instagram är ju ungefär som bd, fast det är väl huvudsakligen till för mobilbilder. Men men kan ju kommentera osv. :) Tycker det är ganska roligt. :)

haha jadu. Ämma ja.. ;)
nikoba.blogg.se

2012-06-21 * 06:33:48
URL: http://jsantinelli.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0