Casper 8mån

Ja jisses. Idag blir Casper 8månander. Vad tiden rullar på. :) Mitt hjärtegryn. ♥ Du börjar redan bli så stor!
I eftermiddag ska vi till BVC för 8mån-kontroll. Ska bli spännande att se vad vågen & mätningen stannar på denna gång. Jag tror inte han ökat så myket i vikt dock. Men vi får väl se. :)
 
Igår så slog Casper i en av sina tänder när han åkte kundvagn. Fråga mig inte hur det gick till för jag har ingen aning. Rätt som det var så bara skrek han och det blödde från tänderna. Igår kväll när han sov passade jag på att kika på dem och den ena tanden är intryckt. Jag ringde därför tandvården nu imorse och fick en tid för kontroll imorgon. Ja alltid är det något! Men jag tror inte det är någon fara.  Casper har inte ont, tanden är inte missfärgad och han är inte svullen. Men det ska väl anmälas till försökringsbolaget vad jag förstått.
Pratade med mamma förut och jag hade tydligen gjort samma sak när jag var liten. ;)
 
Men ja, annars idag har vi inte gjort så mycket. Jag har ätit frukost, (1dl fil & 1glas vatten) och Casper har fått sin gröt såklart.
Jag har hunnit med att rensa ur frysen lite och burit ut sånt vi inte använder så ofta, till frysboxen i pannrummet. Efter det badade jag ungen min & efter lite bus somnade han nu sött. Han är så snorig nu! Snörvlar & hostar. Kraken, inte lätt att vara förkyld.
Nu ska jag strax börja med maten. Chilikassler tror jag det får bli.
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Å min lilla plutt blev 7 månader 1 juli. Vad hände här liksom? När blev de så stora?? Man kan ju bara konstatera att tiden går alldeles för fort!

Svar: Åh.. ja det är helt galet alltså. Inte långt kvar till ett år liksom!
nikoba.blogg.se

2012-07-03 * 15:29:46
Postat av: Linda

Stackars lilla vännen som slog i! hoppas inget hände med tänderna. Leo blir 10 månader nu i övermorgon, men han har inga tänder än :-P

Svar: Ja ajaja!Hihi Tänk vad olika allt är!
nikoba.blogg.se

2012-07-03 * 15:52:58
URL: http://goingsmaller.blogg.se
Postat av: Linda

Ja verkligen! Men mina grabbar har fått tänder sent. Marcus var 11 månader och Oliver var ett år när han fick. Så Leos kan lika gärna komma nu som om ett par månader :-P

2012-07-03 * 17:10:51
URL: http://goingsmaller.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0