Underbar helg

Nu är vi hemma hos oss igen, efter en kanonmysig helg. :)
Igår var ju som sagt vår 1års dag. Vi lämnade av Casper hemma hos mamma & pappa som fick vara barnvakt. Tack snälla ni! Saknade dock min gosse under kvällen!
Sen vidare in till Örebro där vi var och åt mat på Efesos. Vår favoritrasturang! Det är galet god mat och oklanderlig service. :) Värt ett besök för er som inte vart där! Jag & oxfiléspett med klyftpotatis. Mums! Älskling åt Husets plankstek. :D Efterätt åt vi såklart också. Jag åt en vanlig vaniljglass med chokladtopping bara, och älskling en supergod chokladtårta. Som jag såklart nallade av också. hihi

Efter maten knallade vi bort till bion. Vi var där i god tid och kunde med ro hämta ut biljetter, köpa popcorn och gå på toa. Träffade även min goda vän Jonas och hans tjej där. Jobbade med Jonas på Text&Dekor för några år sedan. Saknar!
Han var där med sin tjej, som för övrigt väntar smått om en månad. Spännande! Hihi Så roligt att prata barn!

Sen började filmen. Vi såg Simon & Ekarna. Jag tycker dne var jättebra. Såklart lite ledsam men verkligen gripande. Min typ av film. :) Sevärd och mycket bra skådespelare! Komiskt att Helen Sjöholm spelade tondöv. ;)
Under en filmsnutt var det en nyfödd bebis med. Gud vilken längtan efter Casper jag fick då! Mammakänslorna liksom exploderade i mig. hihi ♥ Ville ha min snutt att gosa med då!

Sen bar det av hemåt i natten. Var väl hemma i sänna runt midnatt. Där väntade en sovande bebis som hade skött sig ritkigt bra under kvällen. :) Lite ledsen när han skulle sova bara. Tror mormor & morfar tyckte det var lite kul att sitta barnvakt. ;) Men de tyckte allt att det var lite ovant.
Vi är sååå tacksamma att vi fick vara barnfria på vår kväll. Tack!

Än en gång vill jag säga hur otroligt lycklig jag är med dig Glenn. Älskar dig så mycket!

Idag så har vi tagit det lungt bara.
Tog en långpromenad med mamsen med barnvagnen. Vilket kanonväder vi haft idag! :)
Sen blev vi bjudna på älgstek till söndagsmiddag med en kanongod kantarellsås. Gud vad gott det var. Duktiga mamma! ♥

Nu har vi som sagt kommit hem.
Har en mycket kontaktsökande kisse här. Han spydde upp en barnmask igår igen. Det var ju för tusan inte alls länge sen jag avmaska! Undrar om medlet tog som det skulle. :/ Vad brukar ni avmaska med? Jag har kört med Drontal vet och tyckt att det varit bra. Men har ni några andra tips?

Bebis sover, men lär snart vakna för mat.
Då ska vi gosa ned oss i soffan allihop hoppas jag. Lånat en drös med filmer av lillebror idag så kanske kan titta på någon av dem.
Hittade ju min älskade seabiscuit som varit borta! Oj vad glad jag blev! :D

Nej ni vaknar visst Casper.
Ha det gott!
Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Låter verkligen som en toppenkväll! Vad fina ni är! :) Jag har faktiskt aldrig ätit på Efesos men måste prova det någongång eftersom du rekommenderar det så starkt ;)

2012-01-08 * 22:52:34
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag har en liten kisse här hemma som jag hittade vid jobbet, tog kontakt med Örebro Katthem och nu är vi ett s.k. jourhem till henne. Av katthemmet fick jag då Axilur vet. mot masken hon hade i magen och det fungerade bra. Jag blandade i maten, en gång om dagen i tre dagar har jag för mig, sen var det klart och har inte sett någon mer mask sen dess. :)

2012-01-09 * 00:34:54
URL: http://vixxxxi.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0