Skabbig katt

En snabb uppdatering av dagen får det bli idag. :) Jag är aptrött och ska skutta ned i sängen strax.
Dagen har rullat på med en unge som velat ha uppmärksamhet heeeela tiden. Inte en lugn stund. ;) Goa unge! Även idag har han legat och försökt greppa saker. Så spännande! :D
Vi har varit duktiga och tagit oss en promenad också. Halt som tusan var det ute på vägen, och jag var så graciös och drog omkull två gånger. hihi Men det gick fint.
Verkligen tagit tag i det här nu. Äter mindre, inget småätande, inget godis, läsk, kakor osv. Jag måste ta tag i det här med vikten. För min egen skull! Mår skit över det.. :(

På eftermiddagen så kom Linda farandes, och sen blev det att åka till Frövi med Smirre. :) Veterinären, som för övrigt är min gamla djursjukvårdslärare, hittade mycket riktigt skabb i öronen som jag misstänkte. Så nu har vi fått stronghold att behandla med. Köpte även med axilur mot bandmasken. Så nu ska väl Smirre få slippa sitt smeknamn parasitkatten snart. Kraken! ♥ Han var så duktig idag. :) Mattes älskling ♥
När vi var in till marieberg för att hämta ut receptet så passade vi även på att köpa hem foder till Smirre. Ska testa ett magrare foder nu under vintern eftersom han lagt på sig så mycket. Han ligger bara och sover numera. ;)

Linda hakade på hem sen. Hon stannade på middag som älskling lagad. Min duktiga karl. ♥ Det blev mycket skratt och prat som vanligt. Haha. ;) Alltid kul att ha dig här Linda. :D Snart ska vi komma och våldgästa dig. ;)
Sen har Linda busat med Casper såklart. Hihi vad han skrattar åt henne. Så söta!

Nu väntar sängen där jag ska mysa ned mig bredvid min älskade. Älskar dig så mycket! ♥ Kan inte med ord beskriva vad du betyder för mig! Underbara människa!
Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Jossie

Tänkte bara skriva lite om det här med vikten.. Jag tycker det är skitbra att du vill ta tag i det, men glöm inte bort att det inte var längesedan du var gravid ;) Jag tror det tog mig 5-6 månader att komma tillbaka till vikten jag hade på inskrivningen. Och nu väger jag 7 kg mindre än det. Jag menar detta på ett positivt sätt alltså, haha. Vet inte hur jag ska formulera mina ord, men vad jag menar är att jag tycker inte du ska ha "dåligt samvete" för vikten med tanke på att du nyligen fött barn :) Och att med din viljestyrka kommer du komma långt tror jag!

2012-01-19 * 23:41:46
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0