Rent & Nymålat

Dagen började med morgonmys i sängen tillsammans med de finaste jag vet. Casper var på bushumör som vanligt och låg och fäktade och skrattade en bra stund. ;) Han fick också ligga på mage några gånger och vände sig nästan. :D Hihi Han håller upp nacken helt nu, i flera minuter. Så duktig vår lille Casper!

Imorse så hade jag pyssel med kaninerna. :) Upptäckte att Lillan haft diarré inatt och tittade i baken. Där fann jag en stor ihopkletad tova under svansen. Så hon fick komma med in och bli "badad" och bli frisrerad lite mellan benen. ;) Eftersom hon var blöt så fick hon & Stampe komma in i garaget där jag har deras innebur ståendes. Där har de fått sitta under dagen tills nu för en stund sen när jag tyckte att Lillan var torr. :)
Eftersom kaninerna var ur vägen från uteburen så drog jag igång och städade den. Till sällskap hade jag en liten mus som sprang panikslaget överallt. haha..
Men nu är det rent och fint hos dem. :)

Till lunch lagade jag pannkakor & ärtsoppa. Älskiling mådde fortfarande inte bra. Legat med feber hela natten. :( Men han tog en alvedon vid lunch har har därefter.. *pepparpeppar* mått bättre. ♥
Senare så drog vi igång och måla köket. Vi är klara med den fd. gula väggen nu. Bara murstocken kvar nu. Det blir sååå bra! Ni ska få se för- och efterbilder när allt är klart. :D Äntligen är vi väck med den gräsliga senaps/smågrisdiarrégula väggen!

Men nu är det dags att laga mat. Idétorka. Hm..
Jaja något ska vi väl komma på!
Ha det gott! ♥


Kommentarer
Postat av: Mamma - Mormor

En fin dotter och fin dotterson Lite stolt måste man väl få vara.

2012-01-28 * 11:38:11
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Åh tack fina mormor! <3

2012-01-28 * 13:05:42
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0