Fikabesök & massa annat

Nu är snart denna dag till ända. Ännu en gång.
Jag har haft en toppendag och hoppas ni haft det också. :)

Fick sova ut lite imorse. Casper valde att sova ända till nio. Skönt! Klev upp och tog på mig, knallade ut till kaninerna och släppte in dem. Upptäckte att en mus bosatt sig i deras bur och ätit upp deras mat och istället lämnat en massa lortar i skålan istället. INTE OKEJ. Så nu måste jag komma på ett sätt att lösa det. hm..

Sen så blev det en dusch för min del och sedan frukost tillsammans med min älskade. Casper var på superhumör och låg i babygymmet och jollrade. ♥
Sen stöka jag & älskling lite här hemma. Satte upp gardiner i köket, en tavla i farstun samt städade inför eftermiddagens besök. Förberedde även en bärpaj. :)
Då var det plötligt dags för lunch. Så slängde ihop lite Currywook med nudlar som vi åt.

Strax efter lunch kom besöket, som bestod av Inger och Ville. Mina chefers föräldrar som är våra goa hustomtar på gården. De kom och grattade till Casper osv, samt för att de var så nyfikna på hur vi bodde. ;) Hihi
Vi gick runt i huset och kika och satt sen och fika en bra stund. Jättemysigt!
Vi fick en jättefin barnbok till Casper och en sån där bok att fylla i Caspers uppväxt i. :D Samt att jag fick en burk med Ingers underbara skorpor! Åh älskar dem! Såna har jag ätit många av under mina år på Norrgården. ;) hihi

När de åkt hem igen blev det att fara till Maxi och veckohandla. Så tråkigt men ack så nödvändigt. Inte sant? ;) Jaja, det går ju fort när man väl är där.

Nu ikväll har älskling målat klart köket. Så imorgon ska jag försöka få till lite bilder. Även om det saknas lite dekoration ännu. Kanske borde vänta med bilder tills att det är klart? hm.. tål att tänkas på. :D
Det har iallafall blivit jättefint! Så nöjd! Grymt duktiga har vi vart!

Jag & Casper har tittat på film. Eller ja, han har sovit. ;) Änglar & Demoner har jag kikat på. Så bra, men Da vincikoden är bättre tycker jag. :)
Han & Smirre sov ikapp förut i babygymmet. ;) hihi Älskade familj!

Nu ska jag ut och natta kaninerna, sen är det mysdags tillsammans med mitt hjärta.
G O D  N A T T . ♥


Kommentarer
Postat av: Jonas Andersen

Du får sätta Smirre på jobbet att fånga musen, Det måste ju vara hans jobb ;)

2012-01-29 * 11:20:42
Postat av: Emma | Mamma till Casper

SVAR; Jag försökte faktiskt. Såg att dne var i kaninburen så sprang efter Smirre. Haha.. men då var musen borta redan. :(

Men inatt gick den i musfällan. Mohaha.. ;)

2012-01-29 * 11:24:35
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0