Bakar skorpor

Som ni kanske minns så fick ju jag skorpor av Inger & Ville när de var här i lördags. Jag berättade ju då vad jag älskar de där små torra brödbitarna. ;) Såklart är begäret igång nu när jag fått smak på dem, och får nästintill panik när jag tänker på att burken kommer ta slut! Kom då på att jag i maj förra året fick receptet av Inger och tänkte att vafan, jag kan ju testa att göra dem själv. ;)

Så idag gjorde jag slag i saken. Jag bakar skorpor! Nu ska dem bara ligga tills imorgon innan de ska snittas upp, in i ugnen och hårdgräddas en kort stund och sedan ligga och stelna på svag värme ett bra tag. Visst är jag duktig?! Hoppas dem blir bra! :D Mumsigt!

Inatt tog jag ännu en mus ute hos kaninerna. Tog en härom kvällen i höförådet, inatt en i kaninburen. (Kaninerna har fått bott inne inatt) Misstänker dock att det finns fler i höförrådet så fällan är på plats igen. Jävligt ofräscht med möss i kaninmaten. Därav min mordiska inställning just nu.
Dessutom har kaninerna diarré just nu. Får nog plocka bort deras pellets några dagar samt alla sälg-grenar. De får nog bo inne inatt med så jag kan duscha av dem. Träligt! Men de verkar inte må dåligt iallafall. Men är ju vitkigt att dem får i sig vatten nu, vilket inte är så lätt utomhus i minusgrader!
Som sagt, längtar efter vår!

Nu ska jag väl ta och gå ut och gå. Har ingen lust att gå själv. Kanske borde vänta tills älskling kommer hem ändå. Hm.. Alltid roligare med sällskap.
Kram


Kommentarer
Postat av: Erika

Om inte Sixten blev så stressad skulle jättegärna följa med dig!

Bara Dolly kommer hem kanske hon och jag kan följa med dig på en promenix då hon är lite lättare att hållas med på nya ställen ;) :)

2012-01-31 * 15:15:04
URL: http://erikashundliv.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ser fram emot att smaka på dina skorpor. Hemgjorda skorpor är bäst, går inte ens att jämföra med köpta.

2012-01-31 * 17:04:22


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0