Året som gick, 2011

Måste skriva ihop en årsresumé som jag alltid gör. :) Året har ju minst sagt fört med sig överaskningar och förändringar och en uppgång i livet jag knappt vågat drömma om. 2011 beskriver jag med ett ord; KÄRLEK. För det är kärleken som präglat detta fantastiska år. 2011. ♥

Januari
Började underbart. Då fann jag min tvillingsjäl. ♥ Min Glenn. ♥ 7jan blev det vi. ♥ Inget har någonsin känts så rätt. Äntligen fan jag Han jag letat efter hela livet. Det var Han jag drömt om, Han jag sett framtiden med, och nu är vi ett. För alltid.
Hela Januari skuttade jag omkring på små rosa moln, uppslukad av kärleken. Vi for till stockholm och bodde på hotell där vi firade syster som fyllde 30. Glenns första visit i storstaden. :)
Vi var dessutom och provred Ila, nordisen jag sedan tog på foder. Så sista veckorna i januari så var det mycket planering inför hennes ankomst.
Jag fyllde dessutom 21år och det var massor med snö!

Februari
I början av februari anlände Ila. Jag var så glad. En underbar pojkvän och en egen häst att pyssla med! Även om det var kämpigt att få ihop det med jobb, kärlek och stallet. Men det gick. :) ♥
Dock blev Ila halt några veckor efter att jag haft henne.. hade en mystisk knöl på benet. Vågade inte rida.
I mitten av februari åkte vi till Halland där jag mötte Glenns mysiga familj för första gången. Då sökte han jobbet som förman på Frötorp. :) Några veckor senare blev jag jättesjuk. Hög feber och hosta.
I samma veva fick vi reda på att jag var gravid. ♥

Mars
Vi var ordentligt trötta på att pendla mellan Kumla/Strängnäs för att ses. Blev jätteglada när Glenn fick jobbet vilket innebar att han fick en tjänstebostad! Vi skulle flytta ihop! Nu hade vi dessutom bestämt oss för att behålla bebisen. Trots att vi inte vart tillsammans länge och var rädda för vad folk skulle tycka och säga..
Vi var och kikade på huset första gången i mitten av mars har jag för mig. :)
Vi beslutade även att lämna tillbaka Ila, pga av graviditeten och flytten. Tungt! :( Saknar henne!
Min andra katt Texas, Smirres brorsa sprang bort, eller blev stulen. :( Trist!

April
Glenn flyttade in hos mig i Kumla då han började jobba på Frötorp. Underbart att få börja leva tillsammans på riktigt! Började flytta grejer ut till huset lite smått i April också.
Ila åkte hem den 9e. :(
Det var fullt upp på jobbet då nya grisning kom igång. Roligt!
Ida & jag spenderade en fantastisk dag ute i Broby där vi busade med hundarna och solade hela dagen. Allt medan Glenn var mitt i vårbruket.
Glenn fyllde dessutom 27år. :) ♥
Den mest spännade upplevelsen var dock att vi var på KUB-test och fick se vår Casper för första gången! ♥

Maj
I Maj flyttade vi äntlugen ut till Broby för gott. Har inte ångrat det en sekund. Älskar vårt liv här!
Vi pysslade med landet och allt här inne.
På jobbet var det fullt upp då min kollega Theresa var sjukskriven. Det var roligt att få agera lite "förman". Det är ju mitt mål att få bli det i framtiden på någon grisgård. :)
Jag & Glenn förlovade oss 20/5 ♥ Total lycka!

Juni
Tiden flöt på. Vi fixade med huset, gjorde en stor kaninbur/hägn åt kaninerna. Så nöjda! Katten lärde sig att jaga. ;)
Magen började synas, jag frossade i jordgubbar, började känna av gravidteten lite genom trötthet osv.
Vi firade midsommar hemma i Halland med Glenns vänner. Berättade även för dem att vi väntade smått. Överaskade!

Juli
Vi tog upp första potatisen. :) Jättekul!
Vi tog årets första dopp i kalkbrottet bortanför oss. Vi hade en massa hormonstinna rådjur i trädgården på kvällarna.
Vi fick äntligen semester. Då köpte vi barnvagn, fixade spjälsäng och diverse andra babygrejer.
Glenn slet som ett djur med att få ordning på vedbacken och årets ved. Duktiga han. ♥
Badrummet var utslängt pga av fuktskada. Hade provisorisk toalett och dusch ute i pannrummet..
Vi var också till Halland strax innan vi började jobba igen.
Jag hade fort stor mage nu. :)

Augusti
Badrummet blev klart!
Äppelträden var fulla med goda äpplen och jag tyckte hösten började komma redan. Kallt..
Jag hade problem med tandvärk och fick första chocken om att jag läckte äggvita i urinen. (tecken på havandeskapsförgiftning) Dock visade det sig att jag inte hade någon äggvita när jag var inne på spec.mödravården, bara på vårdcentralen. Skumt! Så höll det på ända tills jag födde.
Älskling hade fullt upp med skörden.

September
Det började med giftemål. Syster Åsa och hennes Mattias gifte sig ute på Värmdö utanför sthlm. Så fint!
Jag var stor som ett hus och började få ritkigta problem att jobba. Ont av foglossning osv. Fick mer och mer hjälp i grisning. Jag började få brisningar på magen.
Vi råkade ut för storm här och nästan alla äpplen for ned i trädgården. Över tio skottkärror fick vi ösa ut på åkern.
Jag fixade med babykläder här hemma. :) Tvättade dem osv.

Oktober
En månad kvar tillberäknad förlossning. Var jättestor! Blev sjukskriven 75%. Slutade jobba två veckor innan Casper kom ungefär. Skönt, men samtidgt jättetomt. Saknar jobbet fortfarande.
Linda började jobba på Norrgården. :D

November
Vår älskade Casper kom till oss. ♥
 Genomled en förlossning på 14timmar. Det värsta och det absolut bästa jag gjort. Jag är så tacksam för den lilla fina familj jag fått. Älskar mina pojkar så obeskrivligt mycket! Ångrar inte en sekund att vi behöll vår Casper. Vi är lyckligare än någonsin.
Hela november har vi bara myst som en familj. Träffat nära och kära både här och ner i Söder. ♥

December
Tiden bara rusade förbi. Dagarna fylldes med att ta hand om Casper som utvecklats så otroligt fort, och sedan att fira jul & nyår. Julens förberedelser var lika panikartat som vanligt. Avsaknaden av snö gjorde att min julkänsla vart väldigt låg tyvärr.
Jul firades här hemma i Närke med min familj, och minijul samt nyår firades nygligen i Halland.
Vi har även hunnit med julbord med jobbet och julskinksprovning under månaden som gått. Mycket trevligt!
Nu ser jag fram emot ett fantastiskt 2012 med min familj, och mina vänner. ♥


Kommentarer
Postat av: Erika

Gud vad mysigt år ni har haft! :)



Det är ni värda!!

kram

2012-01-03 * 18:58:34
URL: http://erikashundliv.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Vilken härlig årsresumé! Tänk va bra livet är ändå, bara man träffar rätt människor som får en att må bra :) Jag önskar er ett fint 2012. Och att vi kan ses nångång, haha! Kram

2012-01-04 * 10:18:25
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0