21 december

Ligger just nu och nattar gullungen min. Han ligger och nammar välling och somnar nog snart. Då ska jag och älskling sätta upp granen. :) Tänk att det bara är dagar tills julafton!

Imorgon åker vi till Halland. Direkt efter att jag jobbat klart. Jag ska börja jobba kl. 06 så jag säkert hinner klart med allt. Full gång på grisningen. På två dagar har 26suggor grisat och ett flertal var på g när jag gick hem idag. ;) Kul!

Jag och kollegorna blev inbjudna till chefen och hans fru idag på julfika där vi också fick varsin julklapp. Vi som ville fick en julbonus också i form av en hel eller halv gris. Så nu är frysen full igen. ;) Styckad och klar såklart!

Det var allt för idag. :) Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Erika

Åh fusk att få massa griskött! Det måste ju vara det bästa att få där man vet hur grisarna har haft det :)
Ha en underbar jul i Halland och kör försiktigt imorgon! <3

Svar: Jo men det känns väldigt bra! :D (Ursäkta sent svar)
nikoba.blogg.se

2012-12-21 * 21:02:29
URL: http://erikashundliv.blogg.se
Postat av: Djurkompisen

Tycker det är bra att du visar hur bra dina grisar har det, i jämförelse med "industrigrisar"! Det är nog inte så många som skulle våga visa upp hur köttdjuren har det ...

Svar: Tack så mycket!Jag tycker det är viktigt att visa hur vi "bra" grisgårdar har det. Hur måna vi är om att djuren ska ha det bra in i det sista. Det finns idioter överallt, även i grisbranchen. Tyvärr är det främst dessa som syns i sammanhang som handlar om köttproducenter..

Se gärna min blogg där jag bloggar om mitt jobb. www.grislivet.blogg.se
nikoba.blogg.se

2013-01-28 * 12:57:54
URL: http://djurnytt.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0