Mitt i matlagningen

Hallå allesammans.
Inte hunnit med att blogga något iag. Det känns som allt gått i ett, fast det har inte varit direkt stressigt. Men aja, strunt samma. Jag är mitt uppe i att laga mat. Fiskgryta. Den står och kokar just nu så fick några minuter över. Det var grymt länge sen jag lagade det. Vi tycker det är supergott. Undrar om Casper kommer uppskatta det? ;)
 
Jag fick sovmorgon idag. Jag gick inte upp förens tolv. höhö. När hände det sist liksom? Gick upp och stallde mig och lagade lunch direkt. Spegetti och köttfärsås, som vi satt ute under äppelträdet och åt.
Efter det packade vi in oss i bilen och åkte till marieberg där jag tog mod till mig och gjorde den där synundersökningen.. och ja.. synfel hade jag. Skit också! Jag är översynt så jag har beställt ett par glasögon. Det känns sådär faktiskt. :( Hoppas det kommer funka bra med dem. Jag är lite orolig över jobbet osv.. Men det får väl lösa sig.
 
Efter det åkte vi till babyproffsen och handlade en ihopfällbar grind samt en tallrik med sugpropp under.
På vägen hem stannde vi till på mc.donalds och köpte en mc flurry. Älskling ville bjuda mig som plåster pås åren över glasögonen. ;) Tur jag åt kalorisnålt på lunchen, för råd hade jag med den!. ;) Dessutom ska vi ut och gå i kväll.
 
Men ja, det väl väl min dag det. Nu är grytan strax klar. Då ska vi gå ut och sätta oss i trädgården och avnjuta den. :) Ni andra får ha det så bra. Imorgon ska jag & mammi ut i skogen och plocka svamp! :D
 
Tack familjen för igår. Både för tacos och fantastiskt goda kräftor (jag åt nog typ 100kg) ;) samt gott sällskap. Älskar er. ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0