Glass i stora lass

Hallå.
Pojkarna sover. Glenn somnade när han nattade Casper, i vanlig ordning. hihi
Jaja, skönt för honom att få sova, och skönt för mig med lite egentid. Phu, det tar på krafterna att ha en mammig unge. Jag får minsann inte göra någonting för Casper. Om det inte innebär att man har full fokus på honom. Så matlagning, bloggning mm är ju en aning komplicerat för stunden. haha ♥
 
Så ja, vad har vi gjort idag då?
Jo, vid lunch kom ju älskling hem och åt som vanligt. Vå åt resterna från gårdagens middag. Jag lagade hemmagjorda köttbullar för första gången i mitt liv. Skoja till dem lite med färsk persilja. Det var gott :) Jag är absolut inget fan av köttbullar, men jag blev riktigt nöjd. :) Till dem bjöds det på potatis, vaxbönor och brunsås. Potatis, persilja & bönor var såklart från eget land. ;)
 
Efter lunch åkte jag & Casper till frövi. Närmare bestämt Frövi veterinärpraktik. Suzzie jobbar ju där hos min fd djursjukvårdslärare Ann-Sofi. Där fick jag en påse critical care att ge till Lillan. Hon är ju dålig i magen igen. Hon luktar typ.. spya? Fast det är på bättringsvägen nu. Sista chansen för henne..
Det är ett pulver man ska blanda i drickvattnet som ska hjälpa tarmfloran att återhämta sig. Håll tummarna!
 
Sen åkte jag & Casper hem där vi inte gjorde så mycket. Gosade och busade samt åt lite mellis. Casper älskar verkligen leverpastejmacka. hihi
 
Nu ikväll har vi ätit pyttipanna. Vi hade så mycket rester från veckan så då passade det bra att göra det. Gick ut och hämtade nån späd purjolök och lite persilja (igen) och hävde i, samt paprika. Jisses vad gott det blev. :)
Till efterätt lyxade vi till det genom att åka och köpa mjukglass. Haha, hej kaloribomb! Men det gör inte så mycket. Har ätit så bra nu senaste veckorna att jag gott kan unna mig det. Kom ändå inte upp i mer än 1400kalorier. Gott var det iallafall!
 
Efter glassen så åkte vi runt lite här i närkes kil och bara titta oss omrking. Underbar kväll har det varit. :)
Nu ska jag fixa med det sista och sen sussa.
 
Förresten om ni har ett/flera husdjur så gå med i min grupp på Facebook. Vi med husdjur. Där pratas det om våra fyrfota vänner och snart kommer det annordnas en fototävling där med fina priser. Här har ni en länk. Sprid gärna vidare till era vänner. Då blir jag superglad!
Vi med Husdjur
 
Godnatt!

Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0