Askersundsmarken

Idag så åkte ju jag & Casper till Askersund för att gå på marknaden tillsammans med mamma. Åkte och plockade upp henne hemma i sänna och åkte sen inåt stan.
Det var mysigt att strosa runt bland alla marknadstånd, glo på folk och känna den där goda doften som blir på en marknad av godis, korv & brända mandlar. Mysigt. :)

Jag köpte lite blommor att ha här hemma. Jättebilliga var dem. Hittade just såna blommor jag tänkt köpa ett tag nu. Men har varit lite snål då de kostat 179kr/st. Igår köpte jag för 39kr/st så det måste väl ä'ndå ha varit ett bra kap? Fick även dag i dvärg-orkidéer. Så himla fina! Jag ska lägga ut en bild på dem sen. Knappt 1dm höga.Såklart köpte jag hem marknadsnougat till hjärtat också. :)
 
Av mormor fick Casper lite kläder. De ska tvättas först, men sen ska jag visa dem. :) Jättefint var de. Fast det var en fruktansvärt trälig kärring som sålde dem. Kunde ju inte låta oss gå och titta själv bland alla kläder utan var på oss som hökar vad vi skulle kolla på osv. Sjukt irriterande..
Men men, det var några mysiga timmar iallafall. :) Casper blev så trött av alla intryck att han somnade utan ett ljud. ;) hihi
 
Efter marken åkte vi hem till sänna igen. Där hade vi det bra hemma med prat, bebis-bus och matlagning. Vi grillade varsin god karréskiva. Jag åt bara sallad till. :)
Syster Netha kom på besök med sina ungar en stund också vilket var uppskattat. Casper är så intresserad av sina kusiner!
 
Strax efter åtta åkte jag hemåt och mötte upp en trött karl som varit ute och tröskat ikväll. Nu ska vi sova!
 

 

Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0