v.34 (33+0) & BM-besök

Igår blev det ingen mer bloggning. Vi kom hem ganska sent och ville bara ha en mysig kväll tillsammans. Vem väljer att sitta och blogga då liksom? :) Inte jag iallafall.
Vi hade en jättemysig dag hemma hos mamma & pappa. Vi blev judna på en god söndagsmiddag och äppelpaj till efterätt.
Efter det styrde vi bilen mot skogen där vi spenderade hela eftermiddagen med att leta svamp. Vi var på tre olika ställen. På ställe nummer två tod vi öga mot öga med skogens konung. :) Eller åtminstonde en prins. ;) En älgtjur. :) Pinntjur dock. ;) han stirrade tillbaka lika nervöst som vi. hihi Jag stod och gömde mig bakom älskling. ;D Jag är lite rädd att möta vilda älgar förstår ni. ;)

Men vi fick faktsikt ihop en del svamp till slut. :) Satt och rensa dem tillsammans sen över en fika. :) Jättemysigt!
i åkte hem vid åtta ungefär. Då var det raka vägen till ica maxi för att veckohandla.
Sen hem till vårt kära broby där vi gosa ned oss i sängen framför en film, men tända ljus i sovrummet. Mys mys mys. :)
Ikväll ska vi äta kantarelltoast! <3

Idag är jag sjukledig från jobbet. Förkylningen har blivit värre, och promenaden hela eftermiddagen igår var nog inte bara hälsosam. Var skjukt trött igår och hade en väldans huvudvärk som fortfarande. Så valde att stanna hemma, dessutom skulle vi ju till barnmorskan idag på mogonen också.
Allt sog jättebra ut och lill*ns hjärtljud lät så fint så. Det låg på 147slag/minut om jag inte minns fel. :) Livmoder hade växt 2cm och mitt blodtryck var jättebra. 120/70. Likaså blodsockret var jättebra. 6.0 :)
MEN, åter igen en +2a och åter blod i urinen. Blir så frustrerad! Min barnmorska har pratat med de inne på usö igen och imorgon klockan åtta ska jag in dit och träffa en läkare. Igen.

Hon förvarnade om både provtagningar och kanske tillomed inläggning. Det vill jag INTE! Så hoppas de bara vill samla urin på mig och ta lite prover och skicka hem mig sen. usch inge kul det här alls.
De börjar verkligen tro att det är mina njurar som inte mår bra. :( Jaja, vi får väl se. 

Annars så kan jag meddela att jag givk in i v.34 igår. :)
Mår som förra veckan. Bebis trycker på nedåt och jag kissar heeela tiden. hihi
Ni som vill läsa om vad som händer denna ecka kan läsa här. 
http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/33weeks/ 

Men nu ska jag fylla en vattenflaska, kanske ta en alvedon och sen bäda ned mig en stund.
Hoppas jag är piggare ikväll. :)
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Svar; Jadå det ska ja Absolut göra! :D

imorronkväll är det förresten dressyrträning uppe i stallet, vill du fota? :D <3



Gud vilken mysdag ni hade igår :) gud va gött! Va kul att ni hitta en del :)

Ja tycker så synd om dig när du får de svaren och måste gå och vara orolig :( Men jag hoppas verkligen dom hittar vad som är felet denna gång, för Din skull <3



Men vilken fin mage! :D wiie, spännande att det inte är så långt kvar nu! :D



Kramis! <3

2011-09-19 * 18:53:36
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Och krya på dig! Glömde lägga till det ;) <3

2011-09-19 * 18:54:27
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0