barnmorskan igen

har hösten kommit till er lika mycket som här hos mig? Det skiftar i gult & orange överallt här i broby. :) Fint! Men det är ju bara för en liten stund. Sen blir det grått och trist ute. Hoppas i kan få lite snö tidigt iår med, iallafall i slutet av november. :)
Jag var ut och fotade ninerna förut. Deras bur har börjat fyllas så sakterligen med löv. Mums tycker dem. ;)

Jag sitter här vid datorn och tar igen mig efter jobbet och väntar på hjärtat som är på väg hem. Sysselätter mig med att lyssna på min nya favoritlåt. Lady Antebellum - Just A Kiss. Åh vad fin den är! Så fort vi fått ording på nya kontoret ska jag se till att fixa ett bra ljud med lite bas så jag kan sitta och njuta av låtar som denna. <3

Men men, kan ju berätta om samtalet hos barnmorskan idag. Hade tid runt halv elva så jobbade till frukost.
Jag talade ut med henne om att jag inte alls är så pigg & allert som för några veckor sen, och att min foglossning eskalerat de senaste dagarna. Att köra bil har blivit en plåga! :( Gör ont vare sig jag sitter, ligger eller står. var glada om ni sluppit det som gravida. Inge kul alls!
Jag fick iallafall en tid hos en läkare på torsdag som ska ta ställning till delvis sjukskrivning eller ej. Min barnmorska är nog ganska oroad över att jag jobbar fortfarande. Låter som det iallafall. Med tanke på de senaste dagarna är jag nära att ge upp allt som har med jobb att göra. Åh vad jag klagar! Sluta nu!

MEN proverna var bra som vanligt idag! Mitt blodtryck låg på 110/50, bebisen hjärtljud på 145-150slag och lät jättefint. :) H*n har lagt sig nedåt nu som vi misstänkte. Men är fortfarande rörlig, alltså inte fixerad. :)
Fick som vanligt en +2a på urinstickan, men ska ju inte på kontroll nu så länge allt annat är bra.
Nästa träff är nästa vecka. Då ska vi ha långsamtal och gå igenom lite inför förlossning osv, samt tappa mig på lite blod för att se om jag börjat bilda antikroppar mot bebisen, och även titta på järnvärdet osådär. :) Tur man inte är spruträdd som sagt. ;)

Har också fått ordentliga förvärkar de senaste dagarna. var osäker på vad det var först, men förklarade för min bm och hon trodde också det var förvärkar. Dem är inte mysiga någonstans. ;) Ajajaj. hihi Lite lätta föraningar om vad som komma skall. :D Snart! :D

Men nu ska jag gå och laga mat. Idag har jag lovat potatis&purjolöksoppa till min kärlek. Ett recept jag har med mig sen hemkunskapen. Så enkelt och gott. Älskar't!'
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja färgerna är helt underbara! :D Och snö får det gärna komma, ja hoppas bara på att det inte blir så kallt som det varit dom två senaste vintrarna, usch inge kul alls :(



Och du ska inte bry dig om folk kommenterar att du klagar för mkt på att det gör ont och är jobbigt, av det du skriver så verkar det göra väldigt ont och obehagligt denna tid av graviditeten :( Jag har aldrig varit gravid så jag vet inget om detta men jag står på din sida <3



Kram på dig å bebben! <3

2011-09-26 * 21:21:47
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Superfina bilder på kaninerna! Du fotar så grymt bra, så man saknar dina bilder som man alltid såg på bilddagboken. :) Hoppas det löser sig med jobbet! kram

2011-09-27 * 08:59:27
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0