Vecka 40 (39+0)

Nu är vi där. Nu är vi inne på sista veckan. Om en vecka är vi på vårat BF datum. Även om det inte behöver betyda bebis. ;) Vi längtar så efter vår skatt!

Jag vet att jag vart superdålig på att uppdatera här. Fick syn på nu ikväll att över 40 pers vart inne var dag och kikat. Jag vill verkligen komma igång med bloggandet igen. Både för min egen och er skull. Det är ju jätteroligt att kunna gå tillbaka och läsa om sitt liv, speciellt nu när vi snart ska bli tre här hemma.
Längtar så tills kontoret blir klart här hemma så jag kan börja greja med bilder igen. Blir ju snart dags att uppdatera layouten här på bloggen. :)

Men men, vi mår jättebra här hemma. Inte så mycket känningar av att någon förlossning skulle vara på gång iallafall. Visst bebis trycker på nedåt och jag har lite förvärkar från och till men annars ingenting.
Jag mår jättebra. Såklart lite ont i ryggen osv, men sen jag slutade jobba har liksom kroppen börjat ta igen sig. Det känns jätteskönt. :) Men så fort jag gör något som att greja ute eller så får jag ont i magen och känner av foglossning så kroppen säger verkligen ifrån nu. ;) Men inte långt kvar! Jag längtar så efter att bli ordentligt rörlig igen och få tillbaka min kropp. ;D Om det så betyder att jag inte får någon sömn eller fritid. ;) Men att behöva ställa sig på alla fyra i sängen för att kunna byta sida är inte roligt. ;)

Men som sagt, nu börjar nedräkningen. Inom en månad är vi föräldrar. <3 Vi är så nyfikna vad det är för liten krabat där inne i magen. Man längtar verkligen så mycket nu. Bebis känns så nära, men ändå så långt bort.

Men allt är klart iallafall. Tillomed BB-väskan har vi fått packad nu. Så nu återstår bara att tillbringa så mycket egentid vi kan med varandra innan vårt underverk kommer.

Blir ingen magbild idag, får se om jag kan få in det i veckan. Orkar inte bråka med det nu. Den är stor och har sjunkit ännu mer. Så inte så värst mycket att se. ;)

Så från det ena till det andra. Vad har hänt i veckan då?
Jo i måndags blev jag skickad till förlossningen. Fick en +3 på äggvitan i urinen. Suck.. haft nollor senaste gåmgerna. Men denna gång samlade jag inte urin hemma utan kissade på vårdcentralen. Då blev det en +3 som sagt. SUCK!
Fick åka till till usö och ta prover samt ligga med ctg ett tag. Var jätteläskigt att vara på förlossningen. När vi stod och väntade på att bli insläppta hörde vi någon som låg och gallskrek. Då blir man ju inte lite skrämd? haha
Dessutom har jag insett att jag inte ska ha något ljud på vid uppkopplingen av ctg. Var sjukt stressande att höra när bebis hjärtljud ökade jättesnabbt när h*n sparkade, och sjönk jättelågt några gånger. Phu.. kallsvettigt!
Men allt gick bra och vi fick åka hem, hade som vanligt ingen direkt äggvita där inne på usö och blodtrycket var kanon som vanligt. Jag är skum.

I tisdags var näst sista föräldrargruppträffen. Vi pratade om ammning. Verkar vara en hel vetenskap det där och drömde bra sjuka drömmar om det hela natten efteråt. ;) Asch det löser sig. Det är ju naturligt liksom.

Sen i veckan har jag mest vart hemma. In till jobbet två vändor bara på diverse pappersarbete samt när rådgivaren var där. Men nu har jag gått hem som sagt.

Under veckan har jag också delat huset med snickare och elektriker som fixar med huset. Fått golv i ena rummet och det är på g att läggas i de resterande rummen.
PÅ månda/tisdag ska de komma och tapetsera som jag fattat det sen ska de på med lister osv. Sist ska eletriker hit och koppla elen sen ska det vara klart invändigt. Förhoppningsvis har inte bebis kommit än då. :)
När de är klara här inne ska de sätta upp utebelysning och gjuta en trappa åt oss. Längtar!!

I fredags var jag in till marieberg och träffade Ida en stund. Vi fikade och gick runt lite och letade efter ett pannband åt henne. :) Vi hittade faktiskt ett jättefint! :D
Var jättetrevligt att få träffa dig gumman. :)

I helgen har vi mest pysslat i godan ro. Tvättat bilen idag, vart och veckohandlat osv.
Mamma, pappa & lillebror var här också med nybakade bullar & en kartong med babygrejer som vi fått av storebror med familj. Jättetack för det!
Vi ska också få ta över en av mammas & pappas frysboxar. Så himla jättebra! Vi klarar oss inte med enbart frysen här hemma. Så det kommer bli kanon. Ännu ett tack för den!

Men nu blev det bra långt. Hoppas någon orkade läsa. ;)
Jag ska försöka uppdatera lite mer nu när jag bara går hemma.
Hoppas alla har det bra där ute i höstmörkret.
Kram Emma




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååh nu är det verkligen nära alltså! Spännande! Jag tror som sagt fortfarande på pojk, men ska bli kul att se vad det blir.. :)



Tack så jättemycket! :) Jo det är bara bra med oss. Edvin blir bara större och gladare för varje dag som går och vi också. Man kommer verkligen in i föräldrarollen med tiden och nu känns allt så himla kul och skönt. Innan har det varit lite tufft och jobbigt att "bara gå hemma".. Tycker absolut det är dags för fika snart ;) Säg bara till när så styr vi upp något :)

2011-10-30 * 22:21:47
Postat av: Anonym

När du hade äggvita, såg du det i urinen när du kissade? Ibland kan det komma som vitt "skum" på ytan? Lite nyfiken så man vet vad man ska titta efter.

2012-02-22 * 11:33:09


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0