Allt toppen!

Woho! Idag kan jag äntligen känna 100% lättnad efter ett besök hos barnmorskan. Jag hade absolut 0 äggvita i urinen! Wiie!
Allt annat var tiptop likaså. Livmodern hade växt 2cm (!) på en vecka. Gud det är en monsterbebis jag skapar. ;) Bebisen hjärtljud låg på 145-149 slag & mitt blotryck var 120/60 så det var jättebra. Mitt blodsocker låg på 4.6 om jag inte minns fel. :P Fick också mäta järnvärdet igen. Åter igen långt över vad som är gränsen till bra. ;) Låg på 130 och ma säger att ligger man över 115 så är det bra. Höhö. Min barnmorska sa;
- Ja du är ju som skapt för att vara gravid. ;)
Haha ja det är väl bra? ;)

Sen fick vi oss en rolig överaskning. Vi fick göra ett ultraljud! <3 Vår barnmorska hade lite svårt och känna hur bebis låg så ville checka lite. Gärna för oss! :D Vår fina fina unge låg så fint nedåt, med ryggraden vänd mot min. Idag kändes det faktiskt som om det var en liten tjej. :O Vi fick se hjärtat, huvudet och två små knutna händer. Underbart!
Gått med ett lyckorus hela dagen. <3 Vill ha ut vår skatt <3

Pga av en del vattniga flytningar samt snuskiga grågröna flytningar. (ursäkta om ni är känsliga) så fick jag gå på gynundersökning också. För att se om det kan vara en infektion eller så. Men det verkar det inte vara. Livmodertappen såg opåverkad ut och kvinnan som undersökte mig tror att det är slemproppen som börjar luckra upp sig.
skulle i vilket all som helst söka förlossningen om jag fick mer vattniga flytningar. Så det inte är fostervatten som läcker lite. Åh vad det börjar närma sig nu. :) En månad idag till beräknat datum. :) <3

Nej nu ska jag dra mig mot köket och laga mat.
Imorgon får vi besök av Glenns mor & bror. Härligt!
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gud va underbart för er! :) och va skönt att det va 0 äggvita i urinen :D



Spännande att det snart är dags! <3

Kraam!

2011-10-06 * 19:32:50
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Erika

Gud vad spännande!

Är så glad att du låter oss följa din lilla familj, det är så roligt. :)



Kramar <3

2011-10-07 * 08:54:43
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: emelie

nu närmar det sig med storm steg!! KUL att få följa med! =)



Hoppas du mår bra och att sista tiden blir hyfsat bra för dig!



bara en månad kvar sen har du erat underverk i din famn! =)

KRAMIS

2011-10-07 * 13:50:49
URL: http://dansantakossan.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0