24mars

Ett år har gått.
Känns konstigt. Kunde lika gärna ha vart igår, eller för tio år sedan du somnade in i min famn.
Fina Puke, du fattas mig fortfarande. Det du var för mig har satt djupare spår än vad jag kan beskriva med ord. Ska jag någonsin hitta det igen. jag tvivlar mer och mer på det. Har gjort mina försök men inget funkar. Det var ju du och jag.

Ordet fång äcklar mig fortfarande. Den förbannade sjukdomen som tog dig ifrån mig. Du var inte värd det. Ingen häst är det, men speciellt inte du. Vi hade så mycket framför oss. Kan än idag ligga och tänka på hur det hade blivit. Du & jag på ett nytt ställe. Nya möjligheter. Varför blev det såhär.

Såret efter dig kommer nog aldrig läka, det gör inte lika ont längre. Men det finns där. Klart och tydligt.
Varje nytt försök till ett häsliv påminner mig om vad jag miste, och jag kommer aldirg kunna sluta klandra mig själv. Det hade kunnat hindras. Det känner jag. Förlåt min vackra häst.

Puke frá Pukestorp
född. 1995 död. 2010
F. Haleggur frá spelnästorp - M. Gulltoppa från Björklunda


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gumman då :( Du ska inte klandra dig själv för detta..

Det var inte ditt fel, ni hade bara sån jäkla otur så det just drabbade er :( Och han klandrar inte dig heller, du fanns ju alltid där för honom, du verkligen försökte göra allt bra, så varför skulle han vara besviken på dig? Han har ingen annan anledning än att älska dig ännu djupare :') <3

Han har det så fint på trapalandas gröna ängar nu, tillsammans med alla andra pållar som haft otur..



Finns alltid här för dig <3

2011-03-24 * 14:19:49
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: camilla

ja fång är hemskt, hatart!!! förlorade en häst som stod mig väldigt när i söndags pga av fång :´( och tydligen satt hon djupare i mitt hjärta än vad jag först trodde, var såå sjukt jobbigt eller är!!

2011-04-05 * 18:15:57
URL: http://milleruddan.blogspot.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0