4 januari

Ger upp detta med rubrik. Hjärnpunka varenda eviga dag om vad jag ska titulera med.
Jaha, dagen då. Tisdag. Inte hänt så mycket. Jobbat som vanligt & nu slöar jag bara.

Vi skulle ha flyttat in grisar i nya slaktsvinstallet. Men som väntat hann dem inte klart. Inte ens fodret var testkört. Suck! Gör ett nytt försök imorgon. Återkommer. ;) Vattnet är ju inte heller igång som det ska. Vetilationen har jag inte hört något om så de kanske fick igång det idag? Vi skötare hör inte så mycket. ;) Bäst att hålla sig ur vägen i vilket fall som helst.

I BB gick utgödslingen sönder. Så lillhenrik fick lägga sig i rännan och svetsa efter frukost. hähä. Det är ju underbart med gamla stallar som snart faller ihop. x) Kämpa Norrgården! Ett halvår till bara.

Men vad det har börjat snö gott folk! Blev helt paff när jag kom ut från stallet vid lunch och möttes av ett vitt moln av snö! Trevligt för alla som får ligga ute och ploga. Så avundsjuk. Haha..

På vägen hem gick det i 70, eller ja för alla andra. Jag trotsade och åkte om alla. :P Kö in i kumla så tänkte vara smart att ta andra infarten och slippa det. Några kilometer hemifrån slog det dock tvärnit där två brandbilar, poliser & ambulans skvallarade om att en olycka hänt. Jag som hatar bilköer, fick vända runt min otroligt smidiga bil och köra värsta omvägen i kumla.. :( Så går det när man ska vara smart. Suck. Men hoppas ingen var skadad. :/ 

Men nu ska jag dra mig. Blir väl soffläge.
Trist att man mist kontakten med en viss person. Annars hade jag ring efter sällskap. :P
Men blir bra imogron, för då får jag finbesök. :)
// Emma

 *oh fuck sa Tyra*


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0