Snö och huvudet högt

Äntligen (!!) har i fått snö. isserlige ser det inte så lovande ut att det får ligga kvar, men jag hoppas. :) Alla ni som klagar på snö kan dra något gammalt över er. Här där vi bor SKA det vara snö såhär års. :) Sådeså!
Sen att det kan medföra problem och obehag i vissa sammanhang bryr jag mig inte om. Jag vill ha ljust och vitt ute. :) Man blir ju så mycket piggare och gladare då än när det är mörkt och grått. :D

Sitter här hemma med Casper och Smirre. De båda sover nöjd. Stackars Smirre lyckades bli instängd i uthuset när jag hämtade hö till kaninerna i måndags. Hittade honom igår efter att ha tokletat överallt. Stackaren. Vara ensam här hemma hela helgen, och sen bli instängd nästan ett dygn. Så nu skämmer matte bort honom med skinka och leverpastej. ;) hihi

Casper och jag har legat under en filt på morgonen och tittat på greys anatomy medan snön yrde utanför fönstet. Sen gick vi ned, hade morgonservice, och busade lite i gästsängen på fårskinnsfällen. Det var uppkattat av herr sprattel. ;) Gurglade nöjt. La över honom på mage en stund och för första gången orkade han lyfta på sitt huvud! Stol mamma slängde fram kameran direkt. ;)
Vad fort det går! Det känns som igår när han kom ut som en hjälplös liten sparv.

Eftersom han var på så bra humör så passade jag på att laga mat till älskling som kommer hem var lunch för att ät numera. :) ♥ Så underbart att få en liten stund mitt på dagen. Då känns inte dagarna så långa. ♥
Det blev iallafall pasta och skinksås till lunch. Enkelt och gott!
Förresten, det blev skitgott med potatisskivorna igår!

Nu ska jag ta mig ett litet mellanmål. Det är väldigt skumt det här. är jag var graid var jag inte alls direkt hungrig. Mer än vanligt alltså. Det var väl vissa perioder. Knappt något sötsug heller eller något. Men NU, nu jävlar. Jag är hungig heeeela tiden. 30min efter att vi ätit är jag vrålhungrig igen?! Och jag har ett djävulsk sötsug hela dagarna. Hur kan det komma sig? :S

Som sagt skumt!
Men men, ikväll är det julskinksprovning också. wiiie! :D
Den nya designen är bara provisorsik förresten. :)
Kram ♥


Kommentarer
Postat av: M

Aw, så himla söt Casper är på bilden! :')

2011-12-07 * 17:39:19
Postat av: tjockismamman

Ramlade in här kommer inte ihåg HUR jag hittade hit men men.. det där med hunger...

Jag själv trodde jag skulle svälta igäl ju när man ammade..men det tar tydligen sååå mycket på energin i kroppen att verkligen noga med att äta ordentligt..

Nu vet jag ju INTE om du ammar överhuvudtaget men men..

Helt fantastisk foto på eran lillkille..

2011-12-11 * 19:45:14


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0