Återblickar

Åter igen en sån där dag man blickar tillbaka på allt som vart. Både bra & dåliga minnen strömmar förbi i mit huvud som vanligt. Det är så det är. Livet. Likt en berg&dalbana går den upp och ned, hit och dit. Ibland vill man kräkas på det hela, ibland skratta så man knappt vet vart man ska ta vägen. Jag är äntligen lycklig lottad och får vara i den härliga delen på turen mest hela tiden. Det är jag min familj evigt tacksam. ♥

Men den där eviga längtan efter hästarna finns där. Som en tickande bomb lågt in i mitt hjärta som vill explodera. Det är inte klokt vad jag saknar att få höra samman tillsamans en fyrfota vän. Det låter så barnsligt och själviskt. Men så är det bara. Jag ångrar inte Casper en sekund. Han är värd alla uppoffringar, men mitt liv kommer alltid sakna en pusselbit så länge hästarna är ur bild. :)
Det kan vara en bild, en lukt eller en plats. Men alltid är det något som påminner mig om allt det där som har med hästlivet att göra. Allt det där jag saknar.
Såklart kommer även alla minnen från Stenkulla. Älskade Puke, Aegir, Storm & Linda. Vårt gäng. Saknar våra långturer, saknar våra knasiga upptåg på ridbanan, ja jag saknar allt. Helvete att det var tvungen att ta slut på det sättet det gjorde.
Så glad att Linda & Storm har varann iallafall. :)
Men som jag sagt många gånger förut. EN DAG, är jag där igen. Med en fyrfota vän, på min gård tillsammans med min familj. ♥ Jag längtar!

Annars idag har det vart lungt som vanligt. Gud vad min blogg innehåller samma saker just nu!
Jaja, jag var trött som ett as imorse. Men inte min son inte. ;) Bus bus bus var det som gällde. Älskade barn!
När älskling kom hem åkte reflexerna på och så blev det promenad :)

Nu väntar sängen, för imorgon ska vi hänga på låset på marieberg för att handla julklappar. Ute i go tid som vanligt. hehe
Sen imorgon kväll ska vi ta in granen och klä den också. :) Mysigt!

Ut faller det snö stilla. Det var så fint ute när jag tog in kaninerna.
Så nu säger jag godnatt.
Kram


* Jag & Aegir förra vintern ♥ *


Kommentarer
Postat av: Sandra G

Jag förstår dig emma, jag har också den där längtan. Men det känns ändå som att tiden inte räcker till, speciellt inte sen när man ska börja jobba igen och då samtidigt ha en häst och ett litet barn. Det är inte lätt alla gånger :(

2011-12-22 * 00:13:15


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0