Någon gång ibland får man klaga

Jag tillhör de där människorna som stör sig på alla gravida tjejer som klagar heeeeeela tiden på allt som är jobbigt i sin graviditet. Vad trodde ni? Att det bara skulle vara mysigt? Alla har krämpor. Mer eller mindre dock såklart. Man får ta det som det kommer.
Jag klagar också, men inte jämt och ständigt som många andra.
Men idag tänker jag göra det. ;)

Att vara gravid är ingen dans på rosor. Vilket jag hoppas att alla någonstans i sitt sunda förnuft kan tänka sig.
Det är inte bara mysiga buffar & sparkar. ;)
Ibland spänner det som fan vid rebenen, och ibland kan sparkarna nästan göra ont, så jag kan ju ana vad som komma skall. Är ju "bara" i vecka 30.

Jag är redan fruktansvärt osmidig. Att vända sig i sängen, eller att bara ta på sig skor är skitbökigt. Tänk då när jag blir ännu större? :O
Värst är det när magen blir hård som en fotboll. Då är man ungefär lika smidig som ett kylskåp. haha, ojoj. Jättelyckat på jobbet. ;)
Har iallafall än så länge sluppit att ha onda sammandragningar. :) Men det lär ju bli värre det med nu. Herregud bara tio veckor kvar!

Jag har dessutom fått vädligt ont i kroppen. Jobbet tar ut sin rätt mer och mer. Trots att jag gör så lite ansträngande arbete som möjligt.
Rygg & höfter påminner sig allt som oftast. Tur man har en underbar sambo som ställer upp med massage. <3
Dessutom är tröttheten hemsk! ;) Äen om man lär sig lea med den liksom. :) Sover ju fortfarande bra på nätterna. Vilket jag är tacksam över!

Sist men inte minst, skitsnyggt med bristningar! Blä! Hoppas jag inte får mycket mer än de jag har nu.
Men trots alla krämpor så känner jag mig så troligt lycklig över att få bära fram ett barn. Mitt & Glenns barn. Det är värt all smärta & trötthet i världen. Allt är ju för en god sak. Så nej jag tänker inte bli en som sitter 24h/dygn och klagar på hur jobbigt allt är. Trots att jag inte har en aning om vad framtiden bjuder på. Har andra klarat det så kan minsann jag. För detta är fantastiskt, och jag njuter!  <3


- bebismagen vecka 30 (29+4) -


Kommentarer
Postat av: emelie

EMMA! Du är gravid! Självklart får du klaga!! :D här sitter jag och klagar över ryggskott... jag skämms! jag ska bara hålla käften...



Och wow, vilken vacker mage du har! =) Alla får bristningar, det hör till! jag tycker du är vacker! =)

ser framemot att följa dina sista 10 veckor innan du kliver in i mamma världen! =)



KRAM till dig!

2011-08-25 * 23:08:24
URL: http://dansantakossan.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Nej, Emelie alla får inte bristningar.. Jag fick inte det.. Tycker faktiskt du skriver mest om hur jobbigt allt är med graviditeten och jag gillar inte heller att läsa sånt, men jag hade väldigt lätt när jag var gravid.. Magen vart jobbig när jag började gå över tiden.. Hoppas det inte blir för jobbigt för dig innan det är dags för den lille att komma. När ska du ta uppehåll från jobbet? Förstår om det är skitjobbigt, jag jobbade ju helg i travstallet till v 27 tror jag det var och det var max vad jag kände att jag klarade av..

2011-08-26 * 10:39:40
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: hihi gullig du är emelie <3 Dock tycker jag ryggskott är något man får klaga över. ;) Det har man ju inte valt själv. <3 KRAAAM

2011-08-26 * 12:10:02
Postat av: Lovisa

Ååh vilken fin mage! :D

Klart man måste få klaga lite, det är ju inte enkelt direkt att bära ett annat liv.. det är nog ganska tungt! Och jag förstår att det tar på dig på jobbet nu :/



Men bry dig inte om bristningarna, det blir nog bättre med tiden sen! :) <3

2011-08-26 * 13:42:55
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Sv: Njae, hela tiden klagar du ju inte men att det gör ont i rygg/höfter, foglossning, trött, kan inte bära kassar osv... Självklart får man klaga om man vill, men jag sa bara att det inte är så kul att läsa om det men du måste ju givetvis få skriva om ditt liv och just nu har du det lite jobbigt och då måste du ju få skriva det.. Varför stanna på jobbet så länge som möjligt om det är jobbigt? Du har ju ett väldigt fysiskt krävande jobb så du borde få gå hemma? Alltså, jag förstår dig till fullo med jobbet, ta det inte som att jag menar något negativt. Och med grav. också. Jag hade ju aldrig ont i rygg/höfter och aldrig foglossning så jag kan ju inte yttra mig.. Blev kanske en konstig kommentar av mig.. Sorry för det.. Hoppas de tio sista veckorna går fort och bra för dig! Kan ju erkänna att jag är nyfiken på att få se den lilla sen :D Kram

2011-08-26 * 14:51:12
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Ida

Klrt man får klaga ibland ;)

FIN bebismage! ser lagom ut att fixa bilderna snart ju :))) <3

2011-08-27 * 13:16:32


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0