12 okyober | äntligen!

Äntligen känns det som om allt är på väg åt rätt håll. Åtminstonde det mesta. Jag hoppas verkligen det. Tycker jag inte förtjänar mer skit nu. Sådetså. Jag går in i ett nytt kapitel med så stolta steg en sårad själ kan göra. Till skillnad för några månader sen så känner jag hopp för framtiden. Spciellt han som fått mig hit. Att vi nu hittat längre än så känns bara som en bonus.
Vill såklart säga att ni är många fler som hjälpt mig. Tänker inte nämna några namn för då glömmer jag väl någon stackare. Men ni vet vilka ni är. Ni ska ha stort tack. Älskar er.

Ja, dagarna i höstglöden rullar på. Ledig lördag-måndag så första jobbdagen idag. Vår chef har beslutat att vi ska börja halv sju istället för sex då han tycker vi ofta kommer försent. Hm.. fem minuter som vi ändå jobbar in på eftermiddagen? Kändes iallafall inte bra. Hinner inte klart med alla rutiner till den framflyttade frukosten. Dessutom grymt träligt att behöva åka när alla andra åker till jobbet. Fullt med trafik ute, vilket jag inte är van med. ;) Men men, vi får ta upp det på något möte eller något.

Dagen i helhet gick bra. En ny praktikant nu som heter Susanne tror jag?
Jag tog passet i BB som vanligt. Rakat skit, gått behandlingsrunda & vaccinerat de suggor som ska betäckas om sen. Resten av sugorna har markerats med ett stort rött S på ryggen och fått en slaktstämpel.
Innan jag sluta for vi iväg till ett ställe där vi har lite karantänsdjur just nu för att vaccinera dem. De går i ett gammalt stall så var inte direkt smidigt att spruta dem. Suck.
men men det löser sig.
Jag har för övrigt världens finaste smågrisar i stallen! hihi

Nu ska jag sköta om mina djur. Fullt ipp med djurrutinerna numera. Ta in & mata kaninerna, fixa käk åt råttorna, byta alla vattenflaskor, ge katterna mat, fixa kattlådan och sen dessutom utfodra mig själv. ;) Tur att man har karln hemma igen som avlastning. ;)

Nä nu har jag inte tid med bloggen längre.
Ha det bra gott folk! För övrigt är jag jättegodissugen! // Emma



Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0