30 november | en bra dag

Jag mår okej. Jag är trasig, men jag mår okej. Idag är en bra dag.
Var jätteskönt att komma tillbaka till jobbet. Fått röra på mig! Fått bli skitig och gosat med mina grisar. Ja, idag mår jag bra. Saknar honom som fan, men jag tvingas gå vidare. Jag måste leva.
Jag ska följa en god väns råd, att hitta mig själv igen. Time to let go. Och ja, det känns okej. :)
Jag kommer spilla tårar, hat och förtvivlan. Men jag måste, jag måste vakna. Från allt.

På jobbet har vi legat och krälat i slaktsvinstallet och avelsgodkännt gyltor. Det är det tråkigaste som finns! Men det är såå skönt att få det gjort. Nu är det ett bra tag tills nästa grupp ska kollas.
Spenderade resten av eftermiddagen att flytta om djur. Hann inte klart, så får bli prio ett imorgon. :)

Hade dessutom en sugga som skulle grisa 7/12 som kastade idag. Så hon fick bli amma åt elva pellegrisar. Såklart låg hon ihjäl den största och finaste av dem. Suck. Dumma mamma!

Just ja, haft en praktikant från kvinnersta med mig idag. Daniel heter han. Går på kvinnersta. :) Han tyckte vi hade det slitigt med våra grisar då han fick raka i slaktstallet där vi kollat gyltorna = skitigt!. ;) Hihi, lite får dem väl tåla. hehe.

Nä nu ska jag duscha av mig dagens gris
och sen pyssla med mina djur.
// Emma


Kommentarer
Postat av: Priik

Det är bra, kämpa vidare, det är du värd!!

2010-11-30 * 22:41:43
Postat av: linnéa

Skönt att du verkar må bättre emma! eller ja, så bra det går under omständigheterna.. Blir ju allderles förtvivlad när man inte kommer in på bloggen! :P Vet att vi inte pratar så oft eller känner varanndra särskilt bra, men behöver du någon som lyssnar eller bara lätta på hjärtat lite, så finns jag! Kämpa på. :) Kraaam

2010-12-01 * 10:10:23
URL: http://lellelilla.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0