7 mars | omskakande dag

Idag har jag upplevt något för mig, väldigt chockerande. Att upptäcka en ny dold sida hos en person som man trodde att man kände utan och innan är inte alltid ljuvt. I mitt fall slutade det i massa tårar och det närmaste chocktillstånd man kan komma. Mer vill jag inte gå in på, men det är okej nu. Inte helt bra men okej .. & jag mår väl sådär. Inte direkt bra för min redan så onda mage kan jag lova iallafall. :(

Men men har iallfall haft en himla mysig ridtur tillsammans med Linda. Aegir jobbade jättefint idag, när jag satte mig och red ordentligt alltså. Hade för mycket tankar första delen av ridturen men det släppte ganska snart. Tänk vilken bra terapi hästar är. När man är ute och rider en sådan här varm & solig "vårdag" så kan man inte annat än bara njuta, trots negativa känslor som man kom med till stallet. De lixom rinner av än när man skrittar ut från stallplanen. Fantastikt!

Ska verkligen verkligen verkligen ta mig i kragen & sticka ut och rida efter jobbet i veckan, speciellt om vädret fortsätter att vara såhär fint. Dessutom behöver man bprsta hästarna ordentligt nu efter som de fäller som torkade julkranar. haha jisses vad päls det bara rasar av nu. ;)

Men men nu ska junior och jag ta en promenad tror jag. Friserade hans tassar imorse då de var lite väl vildväxta. Har dessutom lite våtexem under ena tassen så lättare att hålla det torrt nu. men han är så grymt kittlig så det tog en stund att klippa hihi. men var ju uppe runt åtta imorse så jag hade tid innan Linda & jag skulle till stallet. :) :) Sen efter promenaden blir det nog lite Tv-tittande för min del. Jobb imorgon. :)

Bilderna nedan är fotade av Ida Trodell Karlsson 070210

|| Emma




Kommentarer
Postat av: Ida

Men vännen.. vad har hänt?? :*



tel ligger bredvid mig om du vill prata, du kan ringa precis när som helst under dygnet vet du!



KRAM! <3

2010-03-07 * 21:11:47
URL: http://kinesbus.webs.com
Postat av: Lovisa

Va jobbigt för dig :( Men jag håller verkligen med dig att hästar är vääldigt bra terapi! Åker upp till stallet väldigt ofta med negativa tankar och hästen går som en klocka, då har Det ist förgyllt dagen :) underbara djur! <3



Vi måste ses nån dag! Lite svårt med jobb å sånt där men jag skulle gärna vilja att du kom och tog lite kort på Neptun och mig :D Skulle va superkul! <3

2010-03-14 * 22:34:51
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0