5 mars | som en ny människa igen

Gokväll ni därute.
jag är lite nyvaken så idag får ni ursäkta stavfel extra mycket. höhö
Har vart hos en teraput som syssla med alternativa metoder som ex. laser så är skittrött. Vet inte vad han gjort med mig riktig. xD Berättade om att jag är så himla trött jämt, det där att jag somnar typ åtta på kvällarna & vaknar lite sömndrucken dagen efter. Han trodde jag tar med mig jobbet hem & inte har tillräkligt "lugna" tankar när jag somnar in vilket får kroppen att inte stänga av ordentligt. Låter rimligt då jag oftast ligger och planerar kommande dag i hur jag ska hinna med allt så smidigt som möjligt. Fick iallafall order om att pussa emil på näsan och ha kvar tanken om honom när jag somnar och inte tillåta mig att tänka på jobbet. ;)

Hade tydligen också någon låsning i diafragman och andades ytligt. Men det fixade han till så nu andas jag bättre med magen. Knas hur de kan göra sånt där. han satte lasern mot överläppen och hakan i någon minut vardera och vips så vart det annorlunda. :O Så sjukt impad över sånt där!
Hade också en massa låsningar i armarna och vissa i benen vilket gör än svag när man ska ta i. Musklerna samarbetar inte kan man säga. Men nu känns det annorlunda. Mina annars framåtskjutna axlar är bak där de ska vara tillomed. ;)

Hade även en stor låsning i korsryggen, precis där jag har ont. Det pekade han ut direkt utan att jag sa något. Det knäckte han till. Likaså i nacken och bäckenbenet. såå skönt!
Men har dock fått övningar jag ska göra. Måste börja träna min magmuskler nu för att slippa ha ont i ryggen. jag är starkare i ryggen än i magen vilket drar in min ryggrad därav delvis min stora svank. men genom att träna upp magen borde det räta upp ryggen lite så den inte blir så felbelastad. Så ska köpa mig en pilatesboll tänkte jag. :)
Jag ska även träna rumpmusklerna för att avbelasta ländryggen. Kanske dags att komma i form när man ändå håller på? hehe har ju redan börjar gå ned nu när jag jobbar så genom att bara sluta med godis och söt dricka borde jag gå ned några kilo på. ;) Iallafall om jag får bestämma haha

Efter att jag vart hos Rolf så åkte älskling & jag till marieberg och åt på paco´s där han var snäll och bjöd. var jättemysigt. Var ett tag sne vi var ute på något, eller ja förutom bion förra helgen då. :)

Men men, nu ska jag göra mig något att äta tror jag och sen sussa på allvar. :) Imorgon ska jag ut & rida, förhoppningsvis med Ida. :) Hoppas vädret blir lika härligt som idag bara. :D För idag har det vart fantastiskt!
Ha det bäst alla!

||Emma


Kommentarer
Postat av: Jossie

Åh det där lät ju skitbra! Vart gjorde du det någonstans?

2010-03-06 * 16:30:21
Postat av: Emma || Nikoba

Svar: Det ÄR skitbra! han heter Rolf Lindblom eller någe liknande. han finns ute vid marieberg, alltså samhället. :) Säg till om du vill ha nummer ;)

2010-03-06 * 19:02:52
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Häftigt det där med laser :) Skönt att det känns bättre :)



Tror ja också ska skaffa mig en pilatesboll, den tränar man ju hela kroppen med har ja hört genom att bara sitta på den, hehe! :P

2010-03-06 * 20:42:01
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0