3 mars | så trött & fortsatta planer

Okej, anledningen att jag inte bloggade igår är enkel. jag somnade, och nu menar jag inte att jag somnade vi tio eller elva. Nej nej jag totaldäckade i soffan vid åtta-tiden! Kände av att jag hade huvudvärk och den slog ut mig totalt när jag kom hem. Hann bara äta i princip sen låg jag. Mår lite udda just nu, vet inte om jag är på g att bli sjuk eller något. hm..

Jaja, var och kikade på stallplatsen igår. Var verkligen ett kanonställe, men vet inte om det är stället jag söker iallafall. Kanske lute för stort för min del. Ska iallafall lämna besked imorgon. är ju en annan tjej som också vill ha den så känns rätt dumt att paxa platsen när jag inte till fullo bestämt mig om allt så kommer nog tacka nej. :/

Har iallfall en kanditat till ponny som jag ska undersöka lite närmare som står i askersund typ. Mer tänker jag inte skvallra om. och nej puke är inte borträknad ännu..

På jobbet rullar det på, jag & en tjej till har idag godkänt klart alla gyltor för deras grupp. Blev 126st godkända, vi gissade på 130st så vi var nära ;) höhö
När vi gjorde eftermiddagsrutinerna i BB-stallet så fick jag mig en liten överaskning. ;) När jag öppnade spaltluckan* i en av boxarna stod den en liten gris och kikade på mig. :P Visade sig att en sugga längre bort petat upp spalten där hennes småttingar såklart ramlat ned.. så blev till att fiska lite smågrisar. ;) Härligt när de springer under alla boxar och man får förflytta sig box för box för att ta dem. ;)
men det gick bra iallafall & alla kom upp hela men skitiga ;) nilsson fick komma och knyta ihop spalten så nu får suggan förhoppningsvis inte upp den igen. haha bara för jag säger det så kommer hela kullen vara under spalten imorgon bitti. then I going to die.. x'D

Nä nu ska älskling & jag kika på luftslottet som sprängdes. Om jag nu lyckas hålla mig vaken haha xD vi har precis käkat pizza så är så jävla mätt! var gott iallfall, var ett bra tag sen vi köpte hem pizza. :) mums!

Ha det bra alla!
||Emma




*
= Spaltluckan är den lucka som man öppnar och rakar ned blött strö och skit när man gör rent hos grisarna. Spalten består av ett "galler" av plast eller gjutjärn som grisen ska bajsa på och sedan kunna gå och trampa ned skiten i en ränna där skrapor skjuter ut skiten till gödselplattan. :)
(förklaring till er icke-bönder) haha

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Spännande! Vill höra mer om dina hästplaner ju, är så nyfiken på va du planerar xD hehe!

2010-03-03 * 20:57:38
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Vi får väl ta & ses lovisa! <3

2010-03-03 * 21:53:27
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Linda

Har hört att det är en riktig hitt att fiska upp smågisar som ramlat ner i spalten ^^ Nyfiken på din kandidat.. du får berätta på söndag ;)

2010-03-03 * 22:49:52
URL: http://corellii.blogg.se/
Postat av: Linnéa

heelt underbar bild måste jag bara säga! :)

2010-03-05 * 20:33:02
URL: http://lellelilla.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0