28 mars: det kan inte hjälpas

Tiden traskar på. Går inte att ändra på. Idag är det 4dagars sen. Det känns som veckor, månader .. år. Har ännu inte haft orken att åka upp till stallet. En dag kommer jag skriva om vad som skedde. Har en aning av att ni där ute undrar varför det blev en sån tvärt ändring. Jag lovar, jag kommer berätta. Men inte idag, inte imorgon. Någon annan gång.

Helgen har spenderats hemma i kumla. Har vart sjuk sen i torsdags. I fredags var det så illa att jag åkte hem från jobbet efter att ha hjälp theresa att kastrera. Sen orkade jag inte mer utan åkte hem och sov istort sätt hela eftermiddagen. Hade fruktansvärd huvudvärk som höll på att få mig och vrida mig ut & in. På kvällen kunde jag knappt sova pga den. usch. Sitter och vrider & vänder på om jag ska ta en chansning och åka och jobba imogron eller stanna hemma en dag till. Går bara halvdag imorgon så kanske lika ba att testa. :/

Lördagen var jag dålig på förmiddagen med piggnade till framåt kvällen. Orkade tillomed ta en sväng med smilla som för övrigt ska stanna hos oss. Har ju haft henne på prov i två veckor för att bestämma oss. Jättesvårt att fatta en sånt beslut efter bara två veckor så vi har kommit överens om att ta henne och så har vi så lång tid vi vill på oss att se om hon passar oss. Vi har nog lättare att hitta ett perfekt hem åt henne än vad polisen har. :) Men våra förhoppningar är att hon kommer att kunna stanna såklart. <3

Har också gjort om designen lite, eller ja snarare ändrat header bara. Hade inget annat för mig.
Ska väl ta en promenad med smilla nu så hon får rasta av sig lite. Hon har fått vart i långkoppel ute i trädgården flera gånger i eftermiddag. :) Ska ju sätta upp hönsnät runt om så hon kan springa lös. :) Det kommer hon nog gilla. Får försöka få min händiga karl att agera ;)

Nu ska jag hosta & snora vidare. Ha det bra.
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Kul om Smilla stannar :) Hon verkar trivas hos er! :) Krya på dig!

2010-03-28 * 22:30:05
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Tack Lovisa. :) Hehe hon har nog inte ritkigt landat ännu. ;) Men det kommer :)

kram

2010-03-28 * 22:54:49
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0