1 juli | min bil trasig

Dags att blogga igen.  Haft fullt upp nu några dagar så inte hunnit med.  har bland annat spenderat en dag uppe i lindesberg där vi grillat, fiskat och paddlat lite kanot. :) Smilla fick panik när vi var på andra sidan ån och kastade sig i och vips så simmade hon! Stolt matte!!!dagen efter var hon helt döslut, bara låg och sov och grymtade. ;) Hon hade väl träningsvärk eftersom det var en bra bit hon simmade i strömt vatten. ;)

Sen i tisdags vart det en tur upp till stenkulla för att prata med monica och lämna bilder. Sjukt konstigt att komma dit. Det saknas något. Dessutom har det hänt så mycket, inget kvar liksom. Vill bara backa tillbaks tiden ett år. Då var allt perfekt där ute .. saknar det något enormt. Saknaden av speciellt Puke tunger mitt bröst varje dag. Såklart Storm också, ska ta och åka dit någon dag har jag tänkt. :) han verkade ha det superbra iallafall. Hade nog inte kunnat få det bättre så som det blev nu. :) Känns bra.

Ja, och igår då. Åkte till jobbet vid lunch för att äta tillsammans med alla anställda. Eller ja nästan alla, saknades några. Åkte till källtorp som tillhör norrgården. På vägen dit körde jag på en stor sten i en skymd kurva. PANG sa det, men tänkte inte så mycket på det .. dock borde jag gjort det. För när jag efter lunchen skulle åka hem så stod det på displyen "inget oljetryck, stanna motorn omedelbart!" vilket fick mig att bokstavligen tvärnita på vägen! Hoppade ur och öppnade huven, inget konstigt. Tittade under bilen .. där rinner det olja så fint ner på vägen .. VAD ÄR DET MED MIG OCH MIN JÄVLA OTUR!? Var bara att försiiiiktigt backa in på en liten traktorväg och ringa efter assistanskåren. Blev bärgade in till rejmes i örebro där beskedet var hål i oljetråget såklart. Inte klar fören nästa vecka trodde dem. Så idag har vi vart och plockat ur en hyrbil åt mig. Så nu kör jag en söt liten v50. :P Skön att köra. :) Men saknar min pärla.

Älsk är till lindesberg och ska sova över där. Tråkigt, så har någon vägarna förbi kumla så titta in!
Ska laga lite mat nu, biff och pommes kanske? hm.
// Emma


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh, jag körde upp i en V50, dom är toppen! :) och Lindesberg, mot mina hemtrakter ju! :) meen.. är du och emil tillsammans igen?

2010-07-01 * 22:18:04
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ååh V50 är såå snygga. Jag hade lätt velat ha en. Om jag hade körkort. Och pengar! :P



Sv: Oh, jag vill me se trean! Kanske blir det bio även för mig, Oskar köpte ju tvåan idag som vi såg på :D Nja, det är inte så bra med mig. Mår inte toppen just nu..

2010-07-01 * 22:46:52
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0