17 januari | segare än segast

Nu ska ni få höra om min fantastiskt händelserika dag, eller nått. ;)
Åkte till jobbet som vanligt imorse, trött som ett as. idag ska jag banne mig lägga mig i tid! För imorgon måste jag vara på jobbet sex! ååh!
 Var allmänt superseg med allt. Låg igår kväll och tänkte hur jag skulle jobba för att bli klar så snabbt som möjligt.. men vid minsta försök till att vara effektiv så gick allt åt pipan! Ett exempel var väl att jag skulle behandla en sugga mot hälta, gick och hämta spruta och fyllde upp den med ultrapen. Fine. Så långt bra, gick till boxen, FAN glömde påmärkningsspray, hittade en i avdelningen på seminvagnen. Bra letade på suggan igen och stack in kanylen bakom örat. Då blir hon vrålsur och slänger sig så jag tappar sprutan under henne.. grrr! Tar upp sprutan och ska sticka in, får inte in kanyljäveln för att den blivit möjd längst fram vilket resulterar i att jag måste springa tillbaka och hämta en ny kanyl! Dessutom hade hon lyckats dra ur sig kanylen medan jag tryckte så fick fylla på sprutan igen med mer ultrapen! Det hela slutade med att jag proppade fickan fyll med kanyler, flaskan med ultrapen och var superarg när jag spruta. just lööööve pigs!

Sen slog jag mig överallt, gick in i saker, glömde saker, gick ifrån saker. Inget flyt alls! hatar sånt!
Sen att alla suggor skitar ner som FAN just nu pga av att vi bara har lååååång halm och ingen torv gör än ju inte på bättre humör.. I ren frustration slet jag ut kärran med kalk och kalka nästan varje box..
Fick dessutom jaga en smågris i hela stallet som smet när jag skulle behandla den..
Sen skulle jag raka skit ie n box då lyckades en sur sugga smälla till min raka så den flög upp i ansiktet på mig och slog till mig över kinden! AJJ! Dessutom flög mina hörselskydd av och landade i allt bajs..not nice! Så har ett väldigt snyggt blåmärke nu..

Efter jag var klar kände jag att jag behövde varva ned, så tog med jubior och gick en sväng runt sandgropen som jag velat sätt ett tag nu. :) Han fick gå lös och göra av med lite energi. Hittade universums största pinne ;) som han sprang in i mig med. haha token <3
Plockade även lite grenar till theresas kanin som sitter på kontoret för tillfället. :)

Nu hemma har jag bara tagit det lungt. Somnade en stund i soffan vilket var jätteskönt. Junior hade tydligen stått och tittat på mig sa emil. hähä tyckte väl jag var allmänt tråkig. ;) Märks att han är lite depp, ligger just nu i sovrummet och surar. Men han vänjer sig nog, det tror jag. Var nyss ute på en kvällspromenad med honom, fick möte med två mindra hundar och han ville dra mot dem men emil lyckades brotta ned honom. Bra med stark karl. Mig hade han nog dargit omkull. Han är ju lite hundilken, eller inte ilken men när han går i koppel och man möter hund blir han FÖR upphetsad. Speciellt stora hundar. Så ska han träffa andra är det bäst att ha honom lös typ.. Knska kan bli ett litet projket med honom, att lära sig att inte göra utfall. Visserligen så har andra försökt men har ju inget att förlora på det. :) Funkar det så funkar det. Han är ju supersnäll annars.

men nu ska jag ringa malin. ha det toppen alla!
Lämna en liten kommentar vad ni tycker om min blogg vetja. :)
mvh Emma


Kommentarer
Postat av: Linnéa

2010-01-18 * 13:51:37
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du fick till ett inlägg igår iallfall :)

Powernaps är guld värda!

Och jag fick ordning på det där med statistiken också faktiskt, efter mycket om och men :)



Det är alltid kul att läsa din blogg btw! :)

2010-01-18 * 13:53:33
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gud vilken dag du har haft gumman :( såna dagar vill man bara gå och dra täcket över huvet eller nåt ;)



2010-01-22 * 22:02:25
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0