9 december | här ska det stå en rubrik

Gokväll gott folk.
Sitter och lyssnar på en jättefin musiksnutt på youtube som Malin visade mig. Älskar lugn & "sorlig" musik, speciellt när jag skriver eller fixar med bild/design. Här finns en länk om ni vill lyssna.
http://www.youtube.com/watch?v=gIuotFZnBtk

En heltokej dag på jobbet, åtta suggor som var nygrisade imorse. Fixade slaktstallen på morgonen och sen pysslade jag i BB fram till lunch. Skönt tempo. Effektiv med utan stress.
Ploppade ut en smågris som var missbildad. Hela bakkroppen var krökt i en båge mot huvudet och hela tarmpaketet + levern var utanför kroppen. Samt att benen var stela och förvridna. Stacken låg och pep när jag kom. SÅ den avlivade jag direkt. Stackarn.. Tog en bild på den, men kanske inte bör lägga upp den här? Folk kanske blir illa berörda. hehe.
Jag tycker ju inte sånt där är hemskt att visa, det är ju sånt som händer liksom. Inget man kan göra något åt, och det kan vara rätt intressant att se hur saker och ting kan gå fel.. men men ni får avgöra om jag ska lägga upp den. :)

Nu på eftermiddagen kom Malin på besök. Stannade några timmar och vi har pratat massa
skit som vanligt. Mina goa malin. <3
Nu ska jag strax gå och lägga mig.
Flörresten kan ni ju få gissa er till vad bilden nedan betyder. ;)
// Emma


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Röstar för att du lägger upp bilden! :) Bloggen handlar ju ändå delvis om din vardag och ditt jobb. Och det är ju som du säger. "sånt som händer". Men de är ju bra att dy förvarnar ;)

2010-12-09 * 21:49:39
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Emma | Nikoba

Svar till Linnea: Tror jag gör det faktiskt. :)

2010-12-09 * 21:56:29
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Marie

Hallåj gumman som vanligt är det rogivande och intressant att läsa din blogg..

jag tycker nog allt att du kan lägga upp bilden..

det kan vara lärorikt för de människor som bara sitter på kontor hela dagarna att få en inblick i hur det är att jobba på golvet där livet har sin egna gång. Där man inte kan förutbestämma händelser och där även mirakel uppstår..

Hoppas allt är bra med dig annars..

själv sitter jag här mitt i natten och kan inte somna om.. suck

Kram

2010-12-10 * 02:08:15
Postat av: Priik

Tycker du ska lägga upp bilden. Det är ju en del av ditt bloggande nästan eftersom det är din vardag. Och dom som läser den borde nästan vara lite förberedda på det ;)

Och bilden på huset/gården blev jag lite nyfiken på, ska du flytta eller finns det nån häst där? Vilda gissningar ;)

2010-12-10 * 15:57:18


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0