25 december | god fortsättning

Ja, jag vet att klockan är över tolv och att jag bloggar för den 25.e dec men det struntar jag i. För detta inlägg är menat till juldagen och inget annat. Råkade somna i soffan för tre timmar sne när jag igentligen skulle blogga. ;)

Julen har vart okej. Mycket ungar & julklappar som vanligt. Fick till julkänslan i omkring 5sek strax innan tomten skulle komma. Annars så kändes det sorligt nog som en helt vanlig dag. Saknar den där känslan man hade som barn. När man inte kunde somna kvällen innan julafton för man var så pirrig. Backa tiden någon? Allt var så lätt då.

Fick iallafall jättebra julklappar. Massa med behövliga presentkort som på Nikita Hair, Ikea & djurens center. Dessutom en ny stekpanna eftersom jag sabbade min här för några veckor sen. Av syster fick jag en ny skitläcker luvtröja och en massa bra tjejfilmer. Bra att utöka samligen. Hihi

Igår kväll när jag åkte hem kom Erik förbi och höll mig sällskap framför en film. Han tyckte minsann inte att man skulle sitta ensam på julafton. ;) Trevligt! Dock blev det apsent, så jag är trött som en.. en.. hm. Jag evt inte, men trött är jag iallafall. Förklarar väl min powernap på några timmar nyss. ;)

Idag så var det julmiddag hos syster Lotta. Gott & trevligt som vanligt. :)
Hade hoppats på att få träffa syster Åsa ochså. Nyförlovad och allt. :D Men var tvungen att skjutsa syster Lisa till örebro så det hanns inte med tyvärr. Kanske tar en tur till askersund igen imorgon så jag får träffa åsa, mattias och lille axel. :)
På väg hem till mamma så ringde jag dessutom ända till Halland och önskade Glenn god jul. Jättekul att få prata med honom. Fick vägen hem att kännas lite kortare än vanligt. :)

När jag skjutsade syrran till örebro så lyckades jag köra vilse i örebro när jag dumpat av henne. haha, så jääävla lost i örebro. Kom över på fel körbana dessutom på ett ställe. xD Jävligt tur att det inte var någon trafik! Oh JA, jag vet att jag är en trafikfara, åtminstonde inne i städer. ;) Hör hemma ute på landet jag.

Nu på kvällen har jag bara slöat vid Tvn & datorn. Lagade lite mat förut. Trött på all julmat nu så det blev wook med bacon & nudlar. Jättegott blev det, och jag har upptäckt att Smirre äter morrötter. ;)

Hm, nä nu blir det strax sängen. Nya tag imorgon.
Katterna ska få sova med mig inatt. De börjar bli så gosiga. <3
// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0