2 december | myser i kylan

-14 grader ute nu. Imorse när jag åkte till jobbet var det -21. Friskt och härligt, eller vad säger ni? ;) Fryser ju tillmed i näsan och min lilla bil stönade högt och ville knappt starta. ;) Härligt!
Men det är såå fint ute. Rimfrost. :)
Nyss kommit hem från jobbet och sitter nu med raggsockor, långkallingar & en stor luvtröja och bara myser. Ska laga mig lite mat och bara njuta av kvällen. Saknas bara en sak, eller ja person. Men men, man kan ju inte få allt här i världen. :(

Vid frukost idag fick jag världens mensvärk! Helvete, jag brukar inte ha ont men idag var den djävulsk! Var inte mig själv fören efter jag tagit en alvedon + ipren. Första gången jag tagit värknedsättande för mens faktiskt. Benen nästan vek sig på mig. Uscha! Synd om oss tjejer ibland faktiskt!
Hörde från en på jobbet idag att på ett företag någonstans tvingades kvinnorna ha på sig röda armband om de hade mens, för att varna andra för pms eller nått. Låter ju helt stört. Jag skulle aldrig ha tagit på mig det, eller jo jag skulle haft på mig det jämt. Så skulle jag kunna bitcha bäst jag ville. Haha.

Imorgon har vi avvänjning på jobbet. Ska bli spännade att se vikterna.
Stackars Anders ska mota på 13 slaksuggor på slakbilen ikväll vid elva.
De kunde inte komma tidigare. hehe. Så kan det gå!

Men nu måste jag laga lite mat. Hungrig som en varg!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Carro

Lidl (enbart i Tyskland vad jag vet) har ju så att man inte får gå på toa under arbetstid, men tjejer som har rött pannband (dvs har mens) har tillåtelse att gå på toa under arbetstid. Vet dock inte om de ändrade om reglerna efter att detta togs upp i media? Men de var de jag tänkte på när du skrev om röda band ^^

2010-12-03 * 20:25:46
URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Emma | Nikoba

Svar yill Carro: Hm, tycker ändå att det skulle kännas väldigt fel. Och att ha regel om att inte ens få gå på toa är ju helt stört! Skulle jag aldrig acceptera. :/

2010-12-03 * 23:06:31
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0