13 december | trött lucia?

Åh vad trött jag är! Det här inlägget kommer bli väligt poänglöst. Vet knappt vad jag skriver. Trött trött trött. ja ni fattar ju.Men gårdagen var så värt det. Hihi

Ska strax gå och lägga mig. Nyss vaknat då jag däckade i soffan för några timmar sen. Så nu har djuren fått mat och är nöjda. Så nu ska matte krypa ned i sängen och sooova.

Gick bra på jobbet idag. Städat & lite sådär. Skönt när man får tid för sånt.
Jag älskar att jobba i gamla stallar, ni vet när man tar ett djupt andetag dagligen för att se hur mycket som gått sönder på morgonen när man kommer. "undrar vilket spalt som är sönder idag, eller undrar om utgödslingen går".. ja listan kan göras lång. Idag var det beslysningen i ena avdelningen som gav upp. Kortslutning i ett lysrör. Luktade bränt i hela stallet. Suck!
Men det var lättfixat tack & lov.

Imorgon är det kastrering som gäller. Taggataggatagga. :P Eller nått. Så värst spännade är det ju inte. Men slipper injicera järn imorgon iallafall. Kör pulver denna gång. Skönt! Då kanske man kan få slippa några ledinflammationer.

Nej nu babblar jag bara. Dags att sova!
Bilden nedan är på nya slaksvinstallet. Den avdelningen som ska stå klart v.2 2011. Nice!
// Emma





Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0