10 december | pirr i magen

Sitter här och bloggar som vanligt känns det som. Ur högtalarna strömmar det musik av Linkin Park. Haha, vette fan men blev så grymt sugen på att lyssna på dem. Man har sina stunder hörrni!
Jag har grymt tråkigt här hemma, men är ändå glad. Hihi
Hade jag inte jobbat i helgen hade jag hittat på bus idag vill jag lova. ;) Haha

Men men, gått bra på jobbet idag. Men var ed om något grymt otäckt! Gick och strödde i BB, då får jag syn på en smågris som ser misstänkt konstig ut. Liksom ett sår i ansiktet. Va tusan tänkte jag och lyfter upp grisen och tittar på den framifrån. Då får jag se att hela jävla käken är av! Seriöst det var vidrigt! Jag har lite problem med brutna ben osv (hm, nu kanske folk kan förstå varför jag hatar när de knakar sina leder!!!). Och så får jag se detta. Alltså svårt att förklara men hela kinden var liksom intryckt och örat plus skinnet hängde liksom glappt. Usch!
Jag rusade och slog ihjäl kraken, då lossar käket ännu mer! Jag höll på att svimma.. jag som inte ens är känslig!
Usch.. ibland gillar jag inte mitt jobb!

Men men sånt är livet på en gård. Har förresten lagt ut den missbildade grisen längre ned nu. Jag vill inte ha några påhopp av er läsare. Den läggs endast upp för att visa hur fel det kan gå i "naturen". Missbildningar har inget med vanvård eller dylikt att göra utan händer även i det vilda, och på andra djur för den delen med. Såklart avlivades grisen och nu lider den inte längre. Kan ju vara bra att visa folk att det förekommer åtminstonde, även om det inte är ofta. Så det är iget för att kränka djur på något sätt. Hallå, jag älskar djur liksom?

På tal om jobbet förresten. Det är lite gulligt på fredagar. Vanligtvis är det fullproppat med bilar på gårdsplanen, men på fredag efter klockan ett ekar det fan tomt. Bara min & Theresas bil där liksom. ;) Haha.

Men nu ska jag fortsätta titta på Idol. Fy tusan var dålig final-låten är!
Uscha, och inte kan jag bestämma mig på vem jag ska hejja på. Brist på intresse kanske? ;)
// Emma


Kommentarer
Postat av: Jimmy

jo tyvärr blir det inte bra alla gånger i naturen, jag läste att du undrade vem jag är som kommenterar ibland dina inlägg, blir kanske bäst att du kollar på bondeliv.se sidor, sök där på mitt namn som finns i min e-postadress, bara att slänga iväg en tja, om du hittar mig där,



tace care



Jimmy

2010-12-11 * 13:47:40
Postat av: Emma | Nikoba

Svar till Jimmy. Höredu, jag tror jag hittade dig. men kunde minsann inte skicka något mejl om vi inte var vänner. ;)

2010-12-11 * 17:37:55
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Jimmy

aj då, har fixat det nu så det borde fungera efter det här :) gästboken fungerar förresten alltid oberoende.

2010-12-11 * 18:29:56
Postat av: Sara

varför är alla tarmar ute? bröt du av han på mitten? :P

2010-12-14 * 16:29:31
URL: http://eyecatcher.bloggplatsen.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0