11 augusti | mumsigt värre

Åh vet inte hur jag ska börja dagens inlägg. Ibland är det verkligen svårt att få till en bra inledning, någon som kanske håller med mig?
Men men, bara låta orden flöda skulle jag tro.

Har vart ledig idag igen från jobbet. Sov till halv tio ungefär. Gick upp och inväntade Ida som skulle komma med kineserna. Hundvakt dagen till ära. Sen åt vi lite sen frukost, klädde på oss och tog oss ut i skogen för att plocka lite svamp. Tyvärr verkar det som om sommarens varma veckor försenat svampen här så vi hittade nästan ingenting. Men mysigt att gå i skogen iallafall. Lilla Kaia rispa upp ett pyttelitet sår på ena baktassen och gick och yla av "smärta".. hon trodde väl hon skulle dö. ;) Larvpottan i egen hög person. Suck. ;)
Jag lyckades också göra mig illa, jag skar mig på en ormbunke så det bara forsta blod ur fingret på mig. Haha
Andreas kommentar nör vi gick mot bilen var bäst.
"Jag kommer ju inte tappa bort dig så länge jag följer blodspåren"
Haha, så ja. Den som vill blodspåra med sin hund är välkommen upp till skogen vid tisaren i hallsberg. haha

Efter våran mindre lyckade svamplockning åkte vi hem till mamma & pappa och hälsade på för att tigga till oss ett kilo kräftor. Blev fika och massa prat. Dessutom fick vi se ett vackert skådespel av moder natur då ett åsk/regnoväder tornade upp sig över sänna. Var riktigt maffigt att se molnen bokstavligen rusa fram över himlen innan det började spöregna. :)
Sen fick vi ju se när Stampe kanin jagade Idas modiga vovvar. ;) HAHA That´s fun! 

Nu på kvällen så gjorde vi mat. Eller ja, andreas lagade toast med kantarellstuvning och till efterätt blev det kräftor. Så jävla gott var det! Mums!
Så nu ska jag snart gå och lägga mig. Jobb imorgon sen förhoppningsvis Ikea med Andreas. :))

Ha det så bra allihopa!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Emma

mys med svampplockning! Och dom där molnen tornade upp sig lagom när ja skulle sluta jobbet, så regnet kom lagom till när jag satte mig på cykeln. Myyysigt ;)

2010-08-11 * 23:04:46
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/
Postat av: Jossie

Synd att det inte fanns så mycket svamp, det som är såå gott! :D Tänkte fråga vem den där Andreas som dyker upp i varje inlägg är. Har liksom tänkt att han är din bror - för vet att du har en bror men inte vad han heter. Men sen tänkte jag att det kanske inte alls är din bror du hänger med, så bäst o fråga haha xD

2010-08-12 * 10:56:39
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Andreas

Nej jag är inte Emmas bror, jag är någon helt annan ^^

2010-08-14 * 16:36:46


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0