10 augusti | glass i söderköping

Mätt och belåten. Så vill jag beskriva känslan jag har just nu.
Haft en jättetrevlig dag med Andreas. Vi klädde på oss imorse och satte oss i bilen för att fara ner mot söderköping och besöka smultronstället. En känd glassresturang där de har egengjord glass i alla dess former, och vilka glassar sen! Gigantiska och alla såg lika goda ut! Stark beslutångest när vi skulle välja varsin hihi. Jag beställde iallafall in någon jordgubbsinspererad variant som var hur god som helst, Mumma!
Men det var nog tur att vi, eller ialfall jag inte tog en av de största för det hade inte gått i! hihi

Efter att vi ätit klart och suttit och pratat tog vi en promenad och kikade runt i affärer. Otroligt mysig liten stad. För er som inte vet så var det där Madicken spelades in. :) Lite nostalgisk sådär.
Dock så var inte jag klädd för det fina,soliga & varma väder som överaskade oss någon gång under eftermiddagen så kan inte låta bli att säga att jag klagade lite över värmen. ;)

På väg hem beslöt vi oss för att åka genom Katrineholm där det var lite festligheter. Katrineholmveckan enligt andreas. :) Så vi gick runt där en stund och glodde på folk. Mysigt. :)

Sen åkte vi hemåt, förbi maxi en sväng och handlade också. 
Här hemma har vi lagat mat och slöar just nu i soffan. Bästaste Andreas håller på att fixa min bärbara dator (då min stationära gått sönder) så den blir lite piggare. :D Klagar inte det minsta. hihi Underbart med någon som kan fixa lite.
Imorgon är jag hundvakt åt Idas kineser, vi och andreas ska ut i skogen och leta efter kantareller så vi får lite toast med kantarellstuvning imorgon. ;)

Godnatt folket! Glöm inte lämna en gullig kommentar.
// Emma


Kommentarer
Postat av: suzette

Åh ser mumsmums ut... hur mkt kostade en glass?

2010-08-10 * 23:19:54
Postat av: Dessan

dom där glassarna såg väääldigt goda ut.. :)

2010-08-11 * 09:33:00
URL: http://sweetlittleangel.blogg.se/
Postat av: emelie

WOW, vilka glassar!! hade man verkligen orkat en sådan?? haha!

snacka om sommar! =)



2010-08-11 * 11:14:43
URL: http://dansantakossan.blogg.se/
Postat av: Carro

MEN vilka glassar. Såg helt underbart goda ut :o

2010-08-11 * 14:54:43
URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Svar Suzette: Var skitmumsigt! Den billigaste glassen som inte var barnglass kostade 80kr och den dyraste 375kr ;)



Svar Dessan: Det var dem :D



Svar Emelie: Man orkade nog bara av att det var så gott. dock proppmätt efteråt. xD haha



Svar Carro: De var underbara! muuuuuums!

2010-08-11 * 22:07:55
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0