6 april: hjälp på jobbet & duktig hund

Jaha här sitter jag. Sur & irriterad över min pojkvän. Vissa saker är inte okej, så enkelt är det. Men men, jag har iallfall vart ute på en härlig kvällspromenad med Smilla. Fyfan vad fint hon gick. Tränade lite följsamhet nu när hon fattat vinken med att gå vid min sida. Svarade riktigt bra för att vara första gången. :) Tränade lite att stanna vid mig och följa mig i åttor och cirklar. :) Så duktig. <3 Här hemma övar vi på ögonkontakt och vacker tass. ;) hihi min skrutta <3
Längtar tills Eva & jag ska lägga spår med vovvarna! Ett viltspår skulle vara kul. :))

På jobbet idag så var Linda med och "praktiserade" lite, för att komma in i grisrutiner inför provjobbet. :) Hon skötte sig riktigt bra på de uppgifter hon fick. ;) Förutom rutiner i BB & slaktstall med mig har hon har hunnit med att vaccinera ett femtiotal gyltor, kastrerat två kullar, och öronmärkt en sugga. ;) Vilket var en syn i sig då Linda vart livrädd när suggan sa till om det gjorde ont att ta hål i örat. ;) hihi Imorgon ska vi öronmärka smågrisar. :) Lite mer lätthanterat. ^^ Hoppas bara vi får hem all medicin så vi kan vaccinera. >.<

Hästletandet går trögt ..

Men nu ska jag sura vidare. Sånt är jag bra på. höhö
Förresten blev jag biten av en gris idag! AJJ!

//Emma


Kommentarer
Postat av: M

Blev det ingenting med den där fjordingen du var och provred? :)

2010-04-08 * 19:01:57
Postat av: Emma || Nikoba

Får jag fråga vem du är ? x)

Nja jag vet inte, funkar inte att åka så långt..

2010-04-09 * 17:08:40
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: M

Vi känner inte varandra men ^^

Jag heter Marielle, och jag bevakar dig på bilddagboken "mb-photo" heter jag där :)

2010-04-09 * 21:07:55
Postat av: Emma || Nikoba

Jaha! :D

2010-04-09 * 22:33:02
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ojj va fort hon lär sig :D Kul!

Va kul för Linda! :D Va heter gården hon ska börja jobba på?

2010-04-10 * 21:04:54
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

ja jätte! :)))

Nja jag vet inte, men tror företaget heter cedergrisen. :)

2010-04-10 * 23:01:31
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0