3 april: Glad påsk!

Glad påsk på er alla.
Eftersom jag inte kan skicka ut påskägg till er alla så får jag väl bjuda på ett långt inlägg isället, eftersom jag vart lite dålig de sista dagarna på att blogga. Men ni är frukansvärt dåliga på att lämna en kommentar eller åsikt. Tycker det är så grymt kul när ni tycker till, även om negativa kommentarer inte alltid är lika roliga ;)
Så gör mig glad idag och lämna en liten kommentar. :)

Så idag är det påsk då,  och jag har inte pyntat någonting. Haha är så grymt dålig på sånt, men så kan det vara. :) Har iallafall städat hela morgonen för att göra det fint inför kvällen då malin & ida kommer hit på tjejkvll. Var hur länge sen som hellst och ser verkligen jätte fram emot det. <3 Men först blir det påskmiddag hemma hos mamma & pappa med en massa syskon. Längtar efter mammas goda mat. Vilket påminner mig om att jag missat frukosten idag, åh vad hungrig jag blev!

Men men lite uppdatering om vad som hänt då.
Har jobbat som vanligt. :) Full fart. :) Linda ska troligen med nån dag, några dagar eftersom hon fått jobb som grisskötare hon med. Hon ville fräscha upp minnet lite innan hon ska provjobba. :) Då ska jag köra med henne ;) hehe

Smilla mår fint, har lugnat sig ännu me rnu efter att vi valt att släppa henne lös så mycket som möjligt. Vi far ut i skogen och på åkrar och låter henne springa, vilket hon gör. Hon ser så fruktansvärd nöjd ut alltså. Går också nu jättebra i koppel. Har hittat en metod som funkar. Bär med mig en låda med grus som jag rasslar framför nosen på henne när hon går framför mig och det svarar hon jättebra på så nu behöver jag knappt använda den längre. <3 har också skaffat försäkring på henne nu. Blev agria efter en massa bollnde fram & tillbaka. :) Känns bra.

I torsdags så var jag ledig från jobbet, det var nämligen dags för invigning av pappas nya projekt. Hammars landhandel öppnade. :) Var grymt mycket folk och en jätte possetiv stämning. jag fick såklart agera fotograf. :) Så papppa ska väl få alla bilde ridag när vi ska hem igen.
Efter invigningen så åkte vi till hargebaden med smilla så hon fick busa på stranden. Lite bilder därifrån nedan. :) Hon tyckte det var superskojj och badade tillomed lite. ;) hihi Söthund <3

Igår var jag till stallet första gången efter att puke togs bort. Kändes konstigt att inte möta hans pigga ögon. :( men kändes ändå bra att ägna mig åt aegir. jag & monica tog en riktig långtur. Vet inte hur långt vi red men tror vi var ute över två & en halv timma. Jättehärligt!

Efteråt var jag till marieberg med theresa där hon & hennes killkompis tvingade mig att ta hål i öronen! :O Så elakt! Var livrädd. fast vet inte för vad eftersom jag inte är rädd för smärta. xD Haha Malin & Ida som tjatat på mig i typ 4år. xD men nu är det gjort, ;) Nu saknas bara tatueringen ;) hehe Kommer banne mig bli ett tassavtryck!

men nu ska jag vara lite social med emils syster & bror. Sen bär det av till askersund. :)
Imorgon blir det stallet sen hundträff. :)
//Emma





Kommentarer
Postat av: Priik

Gud vilka fina bilder du tar. Och jag lär säga att du har en väldigt lycklig hund :D Kul att det promenaderna funkar bättre för dig. Skönt att det har gått så fort :)

Du får ha en underbar påsk och njuta av det fina vädret, kramar :)

2010-04-03 * 14:15:31
Postat av: M

Så otroligt söt Smilla är! :) (Och du är en duktig fotograf förstås.) Hundar kan verkligen konsten att pigga upp en när livet känns tungt.



Glad påsk! :)

2010-04-03 * 14:38:41
Postat av: Ida

Härligt att det går framåt med Smilla! visste väl att det skulle ordna sig ;)



fortsätt kämpa på så blir det toppen!

BIlderna är som vanligt helt underbara <3

2010-04-03 * 16:24:02
Postat av: Sandra

Fan alltså, Smilla ser så jävla underbar ut. Jag tror verkligen att hon hamnade rätt när hon kom till er.

Hoppas verkligen att jag får träffa henne med. ;D



Skönt också att du har "vågat dig ut" till stallet igen. Du måste verkligen ha haft det jättejobbigt sen Puke togs bort, men det är nog super att du tyckte det var bra att komma ut igen.

Kramar!

2010-04-03 * 16:38:06
URL: http://silverkorn.blogg.se/
Postat av: Linda ~ Corellii

Skulle vara super att få vara med dig på jobbet och fräscha upp minet lite igen ;) Men som sagt.. har ju inte "fått" nått jobb än.. ;)



Jätte fina bilder på Smilla! :)

Följer gärna med ut imorn om du vill ha sällskap ;)

Kram!

2010-04-03 * 16:59:51
URL: http://corellii.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Va kul att det går framåt med Smilla! :D jättekul när sina idéer funkar :D

Och det är strongt gjort av dig att åka ut till stallet efter det som hänt! <3

2010-04-03 * 17:54:18
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Johanna Nordin

raring, jag blir så glad av allt du skriver :) så roligt att följa och jag tycker verkligen att vi måste ses snart. och ja, vi SKA tatuera oss snart. haha ! <3

2010-04-03 * 19:23:36
Postat av: Emma || Nikoba

Lite svar;

Priik: tack så mycket! Kul att höra. :D Har tänk att ta tillbaka mitt galleri här på bloggen så man kan kika lite närmare. ;) Jo det är superkul att det går framåt med smilla. :)

tack desamma!



M: Det har du så rätt i. Djur är bra för själen. <3

Hoppas du hade en glad påsk du med. :)



Sandra: aw sandra! vad söt du är. Blir alltid så glad när du skriver för du är så jävla possetiv och snäll. <3 Tycker verkligen vi ska ses!



Linda: haha vi får hoppas på det bästa. ^^ Även om jag i några celler i kroppen hoppas på att du blir kvar här. <3



Lovisa: tack gumman.

Usch ja.. :( alltså seriöst nu, vi måste ses så jag får hälsa på din plutt <3



Johanna: ja vi måååste ses. åh jättelänge sen. :( sakbar dig <3 hihi har banne mig bestämt mig nu :))) jag ska göra ett tassavtryck på skuldran. ^^

Ida: tack gumman. :D Med tanke vad som hänt dessa tre veckor så kommer det nog bli bra i slutänden. :)) <3

2010-04-04 * 20:59:36
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: scfgvn

Jetayafegi duyolezile, soj apino fi inoxi, okis yecosu qopozoyi usuj!!

2012-10-16 * 08:58:15
URL: http://www.okoxuvo.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0