21 april: tankar som far runt

Först & främst vill jag dissa vädergudarna idag! Hade planerat dagen så jävla bra. Jobba till tolv och sne tillbringa hela eftermiddagen i stallet. MEN någon var ju tvungen att kasta ner iskallt snöblandat regn. Där går fan min gräns! Tror varken jag eller hästen tycker det är trevligt att ge sig ut i hällregn. usch! Åkte hem i hopp om att det skulle lätta, men nu så håller det fortafarande på. Dock inte i samma skala som förut men ändå! Får göra ett nytt försök imorgon.

Snackat med Monica idag. På lördag kommer tjerna ut som förhoppningsvis ska ta Stormur på foder. Då ska de provrida osv, och om det går som vi hoppas flyttar han till odensvi på söndag samtidigt som aegir åker hem. Där ska storm få gå i lösdrift med en flock nordsvenskar & ardennrar. :) Kommer nog bli perfa för honom!
Jag ska ta en långtur på aegir, en sista ridtur. sen ska jag packa iordning alla mina saker.. känns så sjukt..

Men nu ska jag ta en promenad med smillis sen väntar sängen skulle jag tro. :)
Sedan blir det långledighet, kul att jag blir utan häst då.. passande. :(
En del håller långsamt på att slitas ur mig. Vad ska jag ta mig till?! :'(

// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0