18 april: vilken fantastisk upplevelse

Okej, nu ska jag berätta om djurtolken som var hos oss idag och pratade med hästarna. Jag VET att många inte tror på sådant här och tycker man är dum i huvudet som ens kommer på tanken på att betala för att någon ska sitta & kladda i ett block för att sen säga att hästen berättat detta.
Men jag tror på det, för har man vart med om det så kan man inte annat än göra det. Iallafall inte en sådan här person som vi hade ute. Är eld & lågor!

Ska ta allt från början. Kom ut till stallet vid fyra ungefär. Hade tänkt att pyssla med hästarna först men blev lite korvgrillning med Monica & Fanny i vårvädret istället. :) Jättemysigt.
Vid fem kom djurtolken ut, en jättetrevlig kvinna vid namn Christina Jarl. Vilken människa. Så himla lätt att prata med. Jag tyckte om henne direkt.
Hon skulle börja prata med Storm så vi fick lite frågor om ålder och om det var något vi ville fråga osv. Sen satt hon i drygt 1½ timme med honom vid hagen och antecknade i sitt block det hon fick fram.
Efter det så satte vi oss ned och fick höra vad storm hade & säga. Hon prickade in så grymt mycket som stämde på honom. Att han ex. har ont i vänster sida, och att det var ett stort muskelparti. Sen så bad vi henne att fråga vad han tyckte om oss och det klaffa så jävla bra! Han beskrev oss såhär.

Monica: Snäll, för snäll, blir inte bra.
Linda: Våga tuffa till dig. Gos
Emma: orädd, vet vad hon vill, bestämd. Inget sitter fast.

Stämmer så sjukt bra, alltihop. Rös i hela kroppen när hon berätta!
Om ni går in & läser i Lindas blogg står där säkert mer om Storm. :)

Sen var det Awgirs tur då, han var en udda häst tyckte hon. Han tyckte inte det var viktigt att ha roligt eller att komma ut och röra på sig. Han var jätteinne på det själsliga. var precis som att han vill lära upp alla att förstå. han nämde saker som "förstå mig & du förstår alla" eller att "jag är universums medelpunkt, allt hör ihop. Lär dig att förstå"
också saker om att varför vi männsikor har rätt att slå& banka samt att bestämma över andra djur.

Ville också få fram vad jag kunde göra med honom för att han skulle tycka att det var roligt. Han återkom hela tiden till att lära & förstå honom och andra. Han har tydligen ett jättestort energifält som man inte ska passera i fel tidpunkt. Lixom tränga sig på. han tyckte att borstningen var jobbigt för då trängde man sig på direkt. Han vill att jag bara ska känna av, att backa några steg för att lära mig att känna av. Låter helt mysko men ändå så rätt.
Kan inte förklara känslan.  Men jag vet vad jag ska göra.

Det första han nämde var att jag måste våga sörja. Då höll jag på börja grina.. han har känt av att jag sitter & tänker jättemycket på Puke varje ridtur. Som igår när jag satt & pratade till puke när vi var ute. Så himla sjukt..
Christina fick känslan av att jag bara ska sätta mig i hagen och gråta, gråta gråta gråta.. samtidigt som jag ska känna av omgivningen tillsammans med aegir. Hur kunde hon veta att jag inte tillåter mig att sörja?! HUR!?

Orkar inte brätta mer, men har iallafall fått alla anteckningar så dem som vill veta mer kan ju mejla eller ringa. :)
Sen så började i såklart prata om hur man lär sig sådant här. Då utbrister hon något i stil med att "ja du borde nog gå en kurs". Hon tyckte alltså att jag verkade vara rätt för sådan här. :O Så nu ska hon komma tis 27 april och prata med Smilla. Sen ska vi prata om en helgkurs jag ska vara med på förhoppningsvis. Helt sjukt men dock så himla coolt!

Bilden är lånad på hennes hemsida. Kika in där och läs lite!
www.djurtolk.com


Kommentarer
Postat av: Johanna Nordin

ema, jag ryser! mamma hr en arbetskamrat som "pratar" med djur och har gjort det på nästan alla våra djur. jag trodde inte på det i början, men sen kommer det fram saker som verkligen stämmer. jag tycker det är otroligt, måste ses och prata igenom det här <3

2010-04-19 * 08:10:39
URL: http://jjohannanordin.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Va intressant! Måste dock säga att jag är en av dem som är skeptisk mot detta. Fast jag tror faktiskt att det finns folk som förstår sig på djur bättre än andra, men hästtolk vet jag inte.. det skulle i såfall vara att man tolkar deras kroppspråk på ett visst sätt.. men som sagt-intressant! Sa hon något om hur hon kommuniserar/lyssnar på hästarna? Hur det går till lixom? Hoppas detta kan få dig att må bättre i vilket fall!

2010-04-20 * 21:57:10
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Shiet va häftigt! Jag vill också ta hem nån som pratar med Neptun :) skulle va grymt coolt att se hur han tycker jag är osv. :) Skulle också vilja gå en kurs, verkar sjukt häftigt :D

2010-04-20 * 22:10:02
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0