20 september - redo för blogg igen

Nu gör jag väl ett nytt försök med att blogga då. Men ny design och massa småfix på hela bloggen så ska jag börja komma igång igen. :)

Just nu vet jag inte vad jag ska skriva. Allt har rullat på. Går fortfarande segt med ridningen när det gäller aegir. allt känns så svårt och nere nu. försöker och försöker men det blir bara fel. ska backa några steg, för bådas skull. men han börjar iallafall finna sig tillrätta hos oss nu. :)
Igår så red jag och linda på gärdet med honom och storm. skulle ta en galopprepa tillsammans vilket slutade med skengalopp och två avramlingar. xD landade på ryggen så är galet mörbultad idag. :P var ett bra inlägg i vårat ridpass förresten då att annat gick skit. >.< men som alla säger, ge det tid. :P men just nu så längtar jag tills jag kan ta en långtur på puke och få känna lite samhörighet <3 har fortfarande inte fått tag i hovis! har lämnat hur många medd som helst och försökt och ringt men icke! och nä'r han väl ringde missade jag det och sen har det inte gått att få tag i honom :S asskumt! men men det löser sig väl.. suck.

storm går för övrigt jättebra nu. lossnat som fan när jag jobbade med honom enligt de metoder jag ska använda på aegir. (hum där funkar det minsann men inte på aegir..) och nu när linda lärt sig så gåt han som en klocka med henne med. :) Känns bra. Ska rida skrutten i veckan har jag tänkt. Kanske hoppa lite :D

Vad som annars hänt är att smulan blev dålig i onsadags. vägrade äta, hade ont i magen och var allmänt deppig så trodde hon skulle dö under natten men piggnade istället till. för att ta det säkra före det osäkra fick hon träffa veterinären i askersund som tyckte jag skulle skippa bete i några dagar och ge a-fil & proviva några dagar och hon verkar för tillfället må prima. :) min gamla tant <3 så nu kan hon fortsätta gräva på sin 2m långa gång hon gjort de senaste veckorna ;)

Nä nu har jag bloggat av mig! Nya bilder i fotoalbumet. :)
// Emma


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas allting är bra. måste träffas snart! <3

2009-09-21 * 20:02:04
Postat av: Lovisa W

Guud va fin blogg du har fixat! :O Du lära/hjälpa mig va ;D

Det lossnar med Aegir också ska du se :) Det tar en tid att lära sig ett nytt sätt också.. men som sagt det kommer ska du se :D <3

Måste ses snart, saknar dig :)

2009-09-21 * 23:11:58


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0