12 september - jobb och stallet

Ja, jobb och stallet var en väldigt bra rubrik för dagen för det är vad jag gjort. Jobbade på kvinnersta idag. helt galet. Ingen rutin alls och allt gick åt pipan. xD Blir nog bättre imorgon. :)
Efter att ha tagit en powernap på någon timme for jag ut till stallet och tog ut storm. red och letade efter skon som puke tappade igår när Ida och jag var ute och red på en ny väg. hittade den inte idag så det blir att köpa en ny. suck. hoppas hovis kan komma ut i början av nästa vecka!
Storm var för övrigt urfin idag! bytte till tredelat bett och han gick urfint! Börjat med en ny träningmetod som jonas lärde mig och det funkar! :D tillomed i galoppen gick han i form en liten bit. ^^ så stolt! han frustade så nöjt när han kände att han gjorde rätt. massor med klappar och beröm gör verkligen hans dag ;)

allt går bra med aegir. skulle hämta in honom från hagen idag och stod och vissla på honom och puke så kom han till mig när han såg mig. :'D vadå underbar känsla?? Imorgon ska jag rida honom för första gången sen han kom hem. <3

igår så var det ju ihopsläpp. gick faktiskt bra. visst jagade fuxarna honom och bet osv men det gav sig rätt fort. han är ju så ranglåg så han ville ju bara därifrån. i albumet kan ni se lite bilder. :) idag så verkade allt lungt. han håller sig på sin kant och puke går efter och söker kontakt. han tar verkligen avstånd men jag hoppas det blir bättre. :)

igår var ju ida med som jag skrev. tanken är att hon ska följa med ut med jämna mellanrum och rida någon utan hästarna med mig o linda. :) såhär i början får hon rida storm då hon är lite ringrostig efter ett års uppehåll i ridningen ;) men var verkligen superkul att ha med henne ut. :))))

nu ska jag äta upp min pizza se sova.
nya ridvägen på bild.
// Emma


Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe vad kul att läsa om allt :P Är superintresserad av att veta de nya metoderna som jonas har lärt dig (A) Vill ut till stallet med dig nu nu nu nu!! :P

2009-09-13 * 12:41:58
URL: http://pravada.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Va kul att det går bra för dig :)

2009-09-13 * 13:18:42


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0